Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 19 April 2013

Aktivis2 DAP, jangan menangis, terus mara!

Aduh.

Hancur luluh kecewa seme cukup.

Bendera dah siap. Logo dah cetak. Risalah kempen dah complete. Tinggal lagi pasang dan sebar jek.

Ketika ini ramai rakan2 dari dap rasa sebak. Sedih. Menangis. Geram pun ada. Sakit ahti lebih2 lagi. Semua neh berpunca dari ROS.

Siasatan dah lama bermula. The report has been filed to ROS dah lama. Bukan baru. But only yesterday ROS giving the result. Kenapa?

Sabotage.

Tu je yang aku bleh baca. And ROS togather with SPR buat kenyataan yang DAP boleh proceed to pru using their own logo. Seriously. There isn't wrong using your own logo. Says Chief of ROS.

Betul ke?

1. ROS cakap ketidaksahihan CEC DAP berpunca dari ketidaktelusan dalam pengundian. Jadi jawatankuasa tertinggi pusat itu telah digantung. Surat arahan telah dikeluarkan.

2. Bukanla bermaksud pendaftaran DAP tidak sahih.

3. Itu dua kes yang berbeza. Kita faham oke.

4. DAP sekarang hanya menghadapi masalah jawatankuasa dalaman je. Yang digantung operasinya buat sementara waktu akibat aduan salah laku yang di terima oleh ROS.

5. Jawatankuasa neh berkelayakkan mengeluarkan surat watikah pencalonan. Ia sama pada seme parti. Pkr begitu. Psm begitu. Pas begitu. Bn begitu dan sudah tentu dap tidak terkecuali.

6. Let say jawatankuasa yang digantung ini keluarkan surat watikah juga. And pilihanraya berlangsung. And dap menang. And secara tiba2 ROS keluarkan keputusan yang jawatankuasa dap tidak sah. Ia terbatal secara automatik. Sebarang keputusan yang dibuat sebelum ini di anggap tidak sah, batal, tidak mematuhi undang2. Maka surat2 watikah perlantikkan juga di anggap tidak sah. Gagal mematuhi peraturan SPR. Kemenangan calon tidak sah. Kerana guna surat watikah tidak sah.

Macam mana?

Memang boleh guna logo. Tapi kalau jawatankuasa di gantung ada ke kuasa untuk keluarkan surat watikah?

Kalau pas dan pkr yang keluarkan surat watikah maka kena bertanding atas logo parti tersebutla. Ini peraturan nya.

Dap tak boleh bersangka baik kepada SPR dan ROS. Sehingga ROS dan SPR keluarkan surat hitam putih bahawa surat watikah yang dikeluarkan DAP sah walau apa jua keputusan ROS selepas neh tue lain citer. Kita boleh fight di court guna surat rasmi sebagai bukti. Jika mereka cuba mengenakan kita di kemudian hari.

Apa pun kita faham rakan2 kita dari dap sebak. Rasanya mereka seperti sedang cipta sejarah. Seperti yang kita ketahui DAP berada di kemuncak kegemilangan. Belum pernah lagi DAP meraih sokongan dan kepercayaan terbanyak dari masyarakat sepanjang mereka berjuang bertahun2 selama neh.

Inila paling banyak mereka raih. Inila kepercayaan paling padat pernah mereka dapat selama neh. Tetapi tiba2 bertanding guna logo parti lain sedikit sebanyak mereka pasti sedih. Ia seperti jatidiri mereka dicabut. Benda yang sama kalau kena kat pas, pkr, psm, umno atau mana2 parti sekalipun mereka akan rasai perkara yang sama.

Tapi apa boleh buat. Nak cabar kat mahkamah boleh. Tapi esok penamaan calon. Masa dah suntuk.

Hopefully DAP fikir masak2 dalam buat sebarang keputusan. Kita percaya walau apa pun logo yang dap pkr pas psm dan lain2 parti bawa, asal lawan bn confirm dorang pangkah.

Bak kata dsai. Lawan tetap lawan.

Bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...