Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 15 April 2013

Isu Video Mustafa Ali : Rujuk Ke Jawatankuasa Disiplin Pusat - Harun Din.


Ini ialah pendapat Harun Din. Maksudnya TGHD minta selesaikan ikut saluran parti yang official. Keluar report, analisis cantik apa seme supaya tidak menimbulkan keraguan dan was2 di kalangan ahli2 PAS dan penyokong2 mereka.

Which is satu statement yang unbias. 

Apabila keluar satu2 isu yang dilihat agak berat dan boleh menyebabkan perpecahan, maka siasatan perlu. Ia adalah baik. Jika fitnah maka Mustafa Ali akan berlapang dada kerana bakal dibersihkan menerusi saluran parti sementara tunggu hasil siasatan polis dan peguam yang Mustafa Ali telah lantik.

Jika sebaliknya, maka satu keputusan perlu dibuat bagi membersihkan PAS dari individu2 seperti ini. Apa pun aku harap sangat video itu adalah fitnah. Aku kesian kat orang2 yang beria2 bekap Mustafa Ali contohnya TGHH.

Walaupun aku bukan fans TGHH pehh.. fans lah plak tetapi aku respect semangat setiakawan yang ditunjukkan oleh TGHH terhadap Mustafa Ali. Aku tengok disebabkan TGHH defends Mustafa Ali strongly la puak2 UMNO mula balon dia bertubi2. Dasat kaw.

Tiada keperluan untuk menghentam Harun Din dalam isu neh dan juga tiada keperluan untuk melayan propaganda UMNO yang saat ini sedang memperhebatkan serangan memecahkan PAS dengan melaga2kan Harun Din dengan TGHH.

Ingat, pandangan Harun Din ialah pandangan yang mana boleh membantu membersihkan Mustafa Ali secara fakta dan bukti.

Bukan bermaksud Harun Din mengesahkan bahawa VIDEO ITU TULEN sepertimana yang disebarkan oleh penyokong2 UMNO.

Ia adalah prosuder biasa apabila terjadinya sesuatu perkara yang kontroversi.

Kalau setakat cakap itu fitnah, ini fitnah, seme fitnah, setakat cakap saja siapa yang akan percaya, jadi Harun Din secara tidak langsung mengusulkan agar Mustafa Ali dibersihkan dengan keterangan dan bukti yang jelas lagi sahih.

Ini saja.

Dan Harun Din dengan TGHH tidak berlaga. Ia adalah idea yang Harun Din usulkan bagi meredakan suasana, bukan nak bergaduh dengan sesiapa. Mohon jangan menokok tambah cerita yang tidak wujud. Harap maklum.

http://www.freemalaysiakini2.com/?p=75975   

http://www.malaysiakini.com/news/226827 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...