Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 4 November 2012

Kerusi lagi banyak dari orang - Program pembangkang di seremban.

Akhbar Berita Harian buat lawak. Nak tahu apa dorang kata? Tengok kat bawah neh beb ;


Ini jek ke satu2 nya gambar yang wartawan BH ada? Korang dapat pukul berapa ek? Snap satu gambar terus balik ke apa? Tahu ke program bermula pukul berapa? Confirm datang pada waktu yang betul ka?

kah kah kah

Kelakar siot..

Beria2 tulis sambutan menghampakan. Btw, 10ribu tue pun kira lebih ramai dari ratus2. Meh aku buka citer sikit. Baru2 neh najib ada mai buat program kat perak. Dia turun ke beberapa lokasi. Antara lokasi yang dia p ialah teluk intan then dari sana dia akan turun ke lumut dan lain2 lokasi yang aku tak ingat sangat.

Najib turun teluk intan naik helikopter. Sebelum turun tue dia ada edarkan satu surat kehadiran wajib. Bahkan dia menjangkakan 3,000 - 5,000 orang akan sambut dia kat teluk intan. Tapi apa yang berlaku adalah sebaliknya. Usah kata 3,000 nak cecah 1,000 pun haram. Akibat malu yang amat selepas singgah dalam beberapa minit [mungkin 30 minit kot] terus blah pergi tempat lain.

Btw, orang2 yang hadir pun rasa kelakar. Di perak, majoriti adalah pro pr. Ataupun bebas = atas pagar. Dan orang2 umno pun tak condong ke bn sekarang. Najib tahu. Zambry juga tahu. Sebab tue najib  kerap turun perak. Kalau kita perhatikan ;

1. Sabah

2. Sarawak

3. Perak

4. Selangor

Antara 4 negeri yang najib asyik singgah. Najib mahu memastikan 3 negeri dalam bn terus dalam bn dan najib sekarang by hook or by crook kena rampas balik selangor disebabkan aset bn dan umno tersangatlah banyak di selangor.

Bagi bn, di kelantan dan penang, bn takde keyakinan mampu merampasnya kembali. Di kedah, bn terlalu yakin bahawa mereka mampu menawannya. Di perak dan selangor bn was2 samada boleh pertahankan or tidak. 

Kehilangan selangor adalah disaster bagi bn. Seperti mereka kehilangan penang. Disaster. Penang dan selangor aset emas bn, kehilangan kedua2 negeri tue memang disaster bagi bn. Padan la muka. Sapa suruh ko buat pembangunan terpilih. Sekarang ko merasa sakit kan? Begitulah rakyat2 di negeri lain rasa bila hak kami, pembangunan2 dan kemajuan untuk kami terpinggir.

Sambung balik citer asal. Sebab tue aku cakap even kalau yang hadir tue 10,000 orang sekalipun still lebih baik daripada ratus2. Ia tetap lebih ramai dari program anjuran bn. Apatah lagi ketika acara kemuncak ia mencatatkan kehadiran melebihi dari 30,000 pengunjung dalam satu2 masa. Lihat gambar kat bawah neh ;


Lain2 gambar boleh klik sini.

Yang sebenarnya aku sikit pun tak marah dengan penipuan media arus perdana ke atas program pembangkang. Ini kerana mereka hanya memperbodohkan diri mereka sendiri. Bahkan penyokong2 umno juga tahu. Ingat di seremban takde orang umno? Ingat seme orang umno suka menipu?

Huittt teruknya pr sekarang. Program takde sambutan wa cakap lue. 

Kat mana tue bhai?

Kat seremban, nah lue baca paper neh..

Cilakak la paper neh. Program dorang ramai yang p. Aku dok sana.

Aikk hang sokong pr ka?

Tak la. Bukan kira sokong tak sokong. Tapi benda tak betul aku nak menipu buat apa. Sokong2 umno pun takan nak sokong sampai ke neraka..

Hishhhh masih ramai orang2 umno yang waras. Ada di antara mereka tulis jek kencang. Sembang depan2 memang berapi. Jauh disudut ahti akhirnya mereka mengakui juga.. cuma taknak cakap depan2 pasal ego no 1. Itu jek sebenarnya pun..

kah kah kah  

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...