Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 4 November 2012

AES elak kerugian kerajaan sebanyak rm9billion.

Jangan nak membohong la weh JPJ. Kalau betul ko buktikan dulu. Jangan sembang kencang depan press. Setakat sembang kencang aku pun boleh. Tapi oleh kerana ini bukan zaman sembang kencang so ko kena la buktikan dulu di mana, bagaimana dan apakah yang menyebabkan kerajaan rugi rm9billion apabila ada rakyat yang kemalangan disini.

Kata JPJ si penyembang kencang ;


Point JPJ ;

1. Tahun lepas ada 500,000 kes kemalangan.

2. Daripada jumlah itu 6,877 maut.

3. Disebabkan kemalangan itu kerajaan rugi 9b.

4. Itu untuk stastistik kerugian bagi setahun jek.

kah kah kah

Temberang ke apa neh? Bagaimana yang kemalangan tue kita, tetapi kerajaan plak rugi? Apa kaitan nya disitu hah? Aku cuba nak faham. Adakah kerajaan rugi kerana mangsa2 kemalangan tue tak boleh bayar cukai disebabkan mereka telah tiada ataupun mengalami kecacatan kekal yang menyebabkan mereka hilang keupayaan untuk bekerja?

Atau, adakah kerajaan rugi kerana kerajaan memiliki saham dalam syarikat insurans yang mana terpaksa mengeluarkan wang sebagai pampasan kepada mangsa kemalangan yang juga sebenarnya adalah duit rakyat sendiri disebabkan rakyat bayar insurans? So kerajaan tak puas ahti dah dapat duit kena pulangkan balik?

Atau, adakah kerajaan bengkek sebab socso terpaksa keluarkan duit pampasan kepada mereka2 yang accident ketika dalam perjalanan pergi dan balik kerja?

Jelaskan. Perincikan. Bagaimana kerajaan boleh mendapat angka kerugian 9bilion tue. Hello, ko bukan berhadapan dengan detektif conan oke, ini amenoworld. Aku mao tahu dari A sampai Z. Kalau ko tak boleh buktikan sah la tuduhan aku kepada ko memang benar. Dasar pembohong!

kah kah kah

Sumber :
http://mynewshub.my/2012/11/03/aes-mampu-kurangkan-kemalangan-maut-jpj/


Psttt.. lupa plak aku nak cakap. Kos repair jalan yang mengalami kemalangan pun takan cecah sampai 9b la. Confirm lepas neh ada penyokong umno meroyan jawab benda neh. Oleh kerana aku dah hafal point dorang so aku cakap dulu. Bukan apa, aku nak tolong korang jangan malukan diri korang jek.

kah kah kah 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...