Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 25 April 2012

Hot : Ini ke video seks mahasiswa di dataran tue?

Korang lihat dulu video yang badut cakap ada aksi panas mahasiswa tue ;


Aku tak minat nak bekap sesiapa dalam isu neh. Buang masa aku jek kalau dok bekap membekap neh. Satu sen apa pun aku tak dapat dengan bekap membekap. Tapi aku ada sedikit pandangan berhubung video di atas neh. Aku harap badutrakyat ko boleh teliti serba sedikit pandangan aku dan bersikap berani lah dengan respon semula dengan menjawab hujah aku dengan hujah bukan mengarut. Tolong ek.

Hujah aku.

1. Boleh tak apa seme benda ko jangan babitkan dengan nama adam adli? Maksud aku, apa kena mengena dengan perbuatan2 mereka tue dengan adam adli? Aku yang bukan adam adli pun rasa macam fak gile larh korang sikit2 sebut nama adam adli.. sikit2 adam adli.. apa kaitan nya adam adli dengan mahasiswa kat dalam video neh? Korang nampak dengan jelas kan muka2 dorang? Nama dorang je lah ko sebut. Takan itu pun nak diajar lagi? Bangang.

2. Apa asas ko mengatakan mereka buat benda2 tak elok? Ko tahu ka umur fahmi reza tue berapa? 35 tahun menurut malaysiakini. Kalau dia dah kahwin ko tahu ka? Aku taktau apa2 oke. Aku takmo bekap sapa2 oke. Cuma kalau nak tuduh2 orang boleh tak ko bagi bukti yang lebih jelas disini? Lepas tue nak cakap, cakap lah der. Sehingga kini aku belum lagi nampak bukti sahih perempuan tue dan fahmi reza tidur bersama2 atau keluar dari khemah dengan keadaan yang tidak sepatutnya.

3. Lepas tue nak cakap ia mengaibkan sebab tue taknak paparkan? Sepanjang yang aku tahu, tiada mana2 bloggers umno yang faham apa itu aib. Tiada juga mana2 bloggers umno yang faham apa itu dosa, Allah, Islam dan kebenaran. Terus terang aku cakap, ko cakap aib sebab benda tue takde. Kalau ada, ko orang pertama yang akan paparkan ia. Perangai ko neh, satu dunia dah tahu. Nak cuba tipu sapa lagi? Orang bodoh boleh larh percaya der. Orang bodoh je lah.

4. Bab aurat. Aku tak nafikan sewajibnya kita menegur muslimah kalau dia menayangkan aurat. Tapi sebelum dok pongpang2 tegur apa seme pastikan dulu bahawa orang yang ingin ditegur tue ialah orang islam. Jangan sampai tersalah anggap dan tersalah tegur pula.

5. Aku tak nampak apa2 kejadian yang mengatakan berlakunya seks bebas atau apa2 gejala yang tidak bermoral dalam video tersebut. Apa yang ada cuma lah persepsi yang ditanam oleh orang yang keluarkan video neh. Dia menggunakan ayat untuk membentuk persepsi. Dia bagi gambar then dia tulis ayat, so bila otak korang tertangkap benda tue maka korang sendiri automatik akan membentuk persepsi yang sama. Ini yang dia cuba buat. Tapi bukan seme orang, dia mampu tanam persepsi. Sebab ada sesetengah orang lebih suka kawal minda dan pemikiran dia sendiri, contohnya aku. 

6. Laki dan perempuan tidur bersebelahan? Aku taktahu apa hubungan dorang. So aku taktau nak cakap apa. Kalau dorang laki bini camne? Or adek beradik ka? Or ada hubungan kekeluargaan ka? Tak ka naya main tuduh2 jek. Jadi adalah lebih baik dengar penjelasan dari seme pihak yang terlibat sebelum buat analisis.

Tapi inilah nasihat aku kepada mahasiswa2 dan pendemo2 yang berkhemah di dataran tue.

1. Kalau anda perempuan beragama islam, wanita muslimah, tolong jaga aurat sekurang2nya tutup perkara2 yang perlu ditutup kalaupun belum mampu tutup rambut supaya tidak menimbulkan sangkaan buruk.

2. Elakkan tidur bersebelahan lelaki dan perempuan. Anda mungkin tiada apa2 niat tetapi kita tak boleh nak kawal persepsi orang. Khusus utk mereka yang beragama islam.

3. Kalau anda laki bini, sebaik2nya biarlah umum mengetahui hubungan anda kerana dibimbangi ada yang akan salah anggap.

4. Tolong jaga tingkahlaku anda ketika berdemo atau protes. Anda mungkin tak kesah dengan pandangan2 pihak2 yang menentang perjuangan anda tetapi kami atau lebih tepat aku, sangat2 kesah. Kenapa? Sebab sedikit sebanyak tingkahlaku korang sebenarnya akan mencalarkan perjuangan yang kita nak bawa neh. Nak kena fikir camne aiii nak menjernihkan kembali tanggapan orang lain especially atas pagar.

Aku takmo tengah syok2 bawa kereta lepas tue kena hadap dengan masalah seperti brake problem, handbrake sakit, seltbelt hancur dan etc2. Aku nak bawa kereta tue laju2 tanpa apa2 masalah cuma nak focus betul2 macam mana nak menang dan langgar seme halangan kat depan jek. Halangan dalam kereta tak perlu sebab kereta tue adalah sebahagian dari geng aku. Tolong faham. Tenkiu. Bai.

Ameno : Aku sampai sekarang blur kenapa unit amal balik awal ari tue..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...