Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 25 April 2012

Pelajar UNIKL juga dilarang menyertai Himpunan Bersih 3.

Apa kejadahnya seme neh?

Kerajaan cakap bersih ialah perhimpunan aman dan bukan perhimpunan haram. Kenapa perlu ada larangan2 seperti neh? Untuk rekod korang, kerajaan tidak mewartakan bersih sebagai perhimpunan haram oke.

Maksudnya apa? Maksudnya perhimpunan bersih bukan haram ataupun salah oke. Kerajaan tak mengenakan apa2 larangan terhadap bersih dan masalah venue tue masalah BERSIH dengan DBKL dan ia masih bukan berstatus perhimpunan HARAM. Jangan lah dok menyebarkan sesuatu yang ko sendiri pun tak faham fakta. Suka suki jek nak larang orang itu neh.

Tah pape larh weh. Lihat kat bawah neh ;


Benda neh baru di update kat facebook UNIKL sebentar tadi. Selepas UPM keluarkan larangan, kini UNIKL pula dan aku syak selepas neh mungkin keseluruhan universiti dan kolej akan keluarkan larangan yang sama seperti neh untuk sabotaj sokongan mahasiswa terhadap BERSIH 3.

Nampaknya, ini rupanya strategi yang dorang pakai. Kat tv cakap lain, kat berita cakap lain tapi tindakan pula, lain. Maksudnya dorang cakap lain tapi buat lain. Memang terbukti dari dulu lagi kalau dah suka menipu tue tetaplah menipu. Apa pun tak boleh larh dorang neh.. apa pun tak boleh.

Ameno : Mungkin nak lawan pendirian HSBC kot..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...