Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 26 April 2012

Respon Datuk Saifuddin berkenaan larangan UPM dan UNIKL terhadap BERSIH 3.


Kat atas neh respon dato saiffudin mengenai larangan pihak pentadbiran UPM dan UNIKL terhadap pelajar2 mereka yang ada niat untuk menyertai bersih 3. Ini menunjukkan keterbukaan datuk saifuddin terhadap bersih 3 dan penglibatan mahasiswa dalam isu2 semasa.

Aku rasa menteri yang nama khaled tue elok lah resign sesegera yang mungkin dan beri laluan kepada datuk saifuddin sebab aku percaya apa yang menyebabkan pihak pentadbiran universiti bertindak demikian adalah kerana didesak oleh orang2 tertentu. Lebih tepat orang2 politik.

Kalau lah lebih ramai menteri umno macam neh, yang mana bila kita suarakan sesuatu atau nyatakan ketidakpuasan ahti kita terhadap sesuatu perkara, mereka prihatin, amek berat dan selesaikan tanpa main wayang dah lama dah pembangkang di malaysia mampos.

Kuatnya pembangkang di malaysia, bukan sebab pembangkang tue bagus sangat tetapi disebabkan bien dan umno tue sohai sangat. Siyes. Semakin teruk bien semakin kuatlah orang membangkang. Apa yang berlaku sekarang neh adalah refleksi kepada sikap umno terhadap rakyat selama neh. Sebelum sibuk nak betulkan persepsi rakyat better lue cermin diri lue terlebih dahulu kat mana silap dan salah lue terhadap rakyat baru lue sembang kencang pasal persepsi dan tanggapan rakyat terhadap lue oke. Bai.

Ameno : Mahasiswa tak boleh.,. budak2 yang tak boleh mengundi boleh.. ekekekek.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...