Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 27 April 2012

Media Antarabangsa laporkan BERSIH 3.

Laporan berita neh dikeluarkan oleh CNA = Channel News Asia.



Apa yang dinyatakan oleh Ambiga dalam berita tersebut memang betul. Bersih 3 perlu diadakan sebelum PRU-13 berlangsung untuk mendesak SPR reform semua cadangan penambahbaikkan PSC terhadap SPR. Bukan kita nak suka suki buat bersih apa seme tetapi disebabkan pru akan berlangsung dalam masa terdekat neh maka kita berharap agar spr boleh terus buat reformasi yang kita tuntut sebelum membenarkan pru berlangsung.

Keengggan SPR untuk mendengar dan mengubah dirinya menyebabkan kita semua terpaksa sekali lagi mendesak SPR melalui demostransi. Ada orang cakap alah lue bagi memo sudah cukuplah. Hello der.. takyah cakap memo.. bersih siap buat PSC lagi tapi apa hasilnya? Hopeless. Sebab apa? Sebab SPR ingat permintaan dan tuntutan tersebut main2. Dia rasa dia tak perlu penuhi tuntutan tersebut dan dia juga rasa rakyat pun memang takmo penambahbaikkan dalam sistem pilihanraya.

Jadi untuk membuktikan sangkaan SPR itu meleset, kita kena ramai2 pergi BERSIH 3 esok. Semakin ramai kita, maka semakin SPR tertekan. Sebab perkara neh akan menjadi satu perkara yang orang akan tertanya2. Heyy apahal ramai2 di kl tue? 

Heyy.. apasal satu dunia kuning2 neh? Apa yang berlaku? Jadi itu akan menyebabkan nak atau taknak SPR sekali lagi terpaksa berhadapan dengan permintaan kita. Kalau dia taknak reform juga, kita akan tolong dia reform. Sampai bersih 100 pun takpe. Kita akan gunakan cara baik. Jangan risau dan jangan terpedaya dengan provokasi2 yang mengatakan kita nak rampas kerajaan, gulingkan bn ataupun apa. Itu seme hanyalah sangkaan liar dan dicetuskan oleh provokasi2 dari geng2 mana tah. Oke bai.

Untuk video klik sini

Ameno : tv3 takmo popularkan lagi ka bersih macam tahun lepas? 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...