Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 21 Ogos 2011

Kerajaan tak salah isu barang naik di malaysia - Menteri meroyan baru wakeup tidur.


Kah kah kah

Lawak gile !!!

Aku tak faham perangai menteri neh. Napa dia suka meroyan tanpa memahami situasi sebenar? Perhatikan ulasan menteri neh di bawah ;

1. Kerajaan BN tiada kuasa untuk naikkan harga barang.

Owh ? Apa? Itu alasan ka? Itu boleh di anggap alasan ka? Gula beras minyak monopoli cukai pentadbiran lue pegang seme then lue boleh pongpang2 canang cakap lue takde kuasa nak naikkan harga barang segala bagai? Kalau dah takde kuasa boleh pula umumkan ye? Lagi satu jangan lupa lue punya video neh. Lihat sini. Dap punca kenaikan harga2 barang di malaysia ma. Bukan masalah global. Itu kan hujah anak buah lue juga. So apa lagi? Lue kasi rembat lah sama dap. Wa pun nak tengok neh.

kah kah kah

2. Hal neh memang disedari oleh pihak PAS.

Larhhh.. lue dah salah faham. PAS sedar lue ialah pemangkin / penentu kepada harga barang2 di malaysia je. Contohnya kalau lue turunkan cukai berjenama barangan mewah untuk mem rosmah maka rosmah boleh beli belah beg branded dengan harga yang lebih rendah lagi. Sebab cukai kemasukkan rendah ma. Sama gak dengan lain2 barang. Kalau lue boleh buat sistem pengagihan keuntungan yang cantik dan winwin situation di antara pengilang - pemborong - peniaga sudah tentu lah customer macam wa neh dapat benefit baik punya. Ini tidak, lue biar suka2 pemborong dan pengilang tentukan harga. Sebab apa? Semakin mahal barang jualan = semakin tinggi untung = semakin banyak cukai lue dapat ma. Lue mesti suka punya. Rakyat macam wa larh yang tersiksa.

3. Kerajaan sangat berpengalaman dalam menangani isu kenaikan harga.

Bab neh wa setuju. Antara cara2 yang kerajaan gunapakai ialah ;

- Iklan jimat cermat <-- duit bayar iklan ada. Duit kawal kenaikan harga barang takde.

- Banner jimat cermat satu malaysia <-- bayar kroni buat banner ada duit, duit untuk rakyat takde.

- Nasihatkan rakyat jimat cermat <-- Dan lue pula sewa bil api + air beratus2 ribu sebulan. Cantek.

- Suruh rakyat beli kereta nasional dan barangan buatan malaysia <-- dan lue layan import guna duit gaji yang rakyat bayar tiap2 bulan kat lue.

- Bagi nasihat suruh menabung dan kerja lebih masa <-- supaya lue boleh rembat wang rakyat dan bila anak2 bermasalah lue boleh blame mak bapak yang sibuk cari duit sampai tiada masa utk anak2.

- Iklan rancang kewangan dan membeli belah secara bijak <-- dan lue pula beli belah sampai rabak guna duit rakyat pun okey. Beg seratus ribu pun cantik. Konon lue ada bakti sama rakyat. Bakti apa? Wa satusen pun tak merasa makan bakti tue. Makan ahti ada wa rasa. Banyak kali pula tue.

- Iklan jaga kesihatan tubuh badan dan berdiet serta bersenam <-- Ya betul tapi lue sendiri gemuk dan buncit nak mampos. Bukan salah kalau lue gemuk or buncit dan segala bagai tapi salah bila lue sendiri gemuk nak mampos lue nasihatkan orang lain supaya kurus padahal lue tak cermin diri.

- Berita2 merapu mengenai obesiti, penyakit, amalan jimat cermat mula ditulis oleh wartawan2 upahan lue <-- Ya taktik yang tak pernah basi. Orang bodoh percaya. Wa bijak. Wa nampak permainan manipulasi minda rakyat neh. Wa dikalangan yang berfikir. Lue tak boleh kawal wa sampai mampos. Lue surrender je lah beb.

- Drama2 swasta menteri bagi jaminan, bagi janji, tangkapan dua tiga kali peniaga tamak dibuat <-- Ya, ya ini pun taktik yang tak pernah lapuk. Sekali lagi wa copypaste. Orang bodoh percaya. Wa bijak. Wa nampak permainan manipulasi minda rakyat neh. Wa dikalangan yang berfikir. Lue tak boleh kawal wa sampai mampos. Lue surrender je lah beb


- Nasihatkan rakyat bertubi2. Sambil2 salahkan rakyat <-- Jalan terakhir lue. Itu je modal lue ada. Rakyat confirm salah. Lue confident betul. Wa minta 1ominit berucap dalam buletin utama kalau lue siyes cakap lue betul. Wa takmo edit2. Wa siyes nak kutuk lue dalam tv. Itupun kalau lue bagi can. Wa memang suka nak buat tue. 

kah kah kah

Sekian.

Berita asal : sini

Ameno : Myfootlah kau!

Share this

0 Comment to " Kerajaan tak salah isu barang naik di malaysia - Menteri meroyan baru wakeup tidur. "

Catat Komen

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...