Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 23 Ogos 2011

Rais yatim soh blogger malaysia minta maaf.



Rais yatim soh blogger malaysia minta maaf. Dia soh minta maaf sebab memainkan isu rosmah mansur dan cincin juta2. Hurmm.. apsal lkena minta maaf plak? Lantaklah blogger malaysia nak tulis apa pun asalkan bukan fitnah cukuplah. Yang kenapa pula tak boleh tulis pasal cincin? Punya pasal tulis pasal cincin pun. Bukan kita fitnah. Ataupun lebih tepat bukan aku fitnah. 

Sekarang neh rais ko faham isu tak? Meh sini aku terangkan sikit. 

1. Nilai cincin tue berapa sekarang? Apsal kompas, tv3 dan ko sendiri sebut nilai dalam USD? Kenapa bukan RM? Ko tahu tak kalau USD24m berapa nilai nya dalam juta? So disini terbukti persoalan yang dibangkitkan oleh aku ada asasnya.

2. Ketika isu cincin neh mula2 hot dulu blogger pakatan di cabar untuk report polis so chegubard did. Then SPRM mana SPRM? Apsal dia tak siasat? Itu satu hal. Satu hal lagi jalan citer neh jadi belit2. Kronologi ikut kepala hotak aku [setakat info yang aku tahu larh]

- Chegu bard dedahkan prinstscreen kastam.

- blogger PR macam kami hebohkan

- Blogger umno cabar chegu bard report sprm

- Chegu bard report.

- Blogger umno meroyan cakap cincin USD24J mustahil wujud = pongpang cakap kami fitnah. <-- jangan dilupakan ini beb. Wajib hafal time bloggers umno meroyan atas hujah neh.

- SPRM terima laporan

- Blogger umno dedah dokumen cincin di bawa keluar ke singapore. <-- cincin 24j dah wujud plak time neh? sadis dowh.. sadisss..

- Blogger pr dedahkan pula isu gelang aka bangle. Bangle ini lebih ajaib dan berkuasa hebat kalah ac mizal bhai. Bangle neh sepasang plak tue. Dimiliki oleh rosmah.

- Syarikat yang jual gelang dan cincin pun terdedah. Jacob and co. Milik yahudi. Dengar citer bestfriend anwar ibrahim. Tapi camne tah tersesat berkawan dengan najib dan rosmah.

- Individu dipercayai menyokong pakatan meroyan. Buat super impose fitnah rosmah mansur menabung dari kecik beli cincin. Front page utusan <-- Tindakan neh aku keji. Tak pasal2 ramai orang percaya. Sampai sekarang plak tue.

- Bloggers umno makin meroyan. Cakap pakatan fitnah isu cincin. Harga cincin cuma RM24J. Ya cuma RM24Juta jer.. itupun dibawa masuk untuk pameran VVIP. Juga mengulas isu superimpose frontpage utusan. Kata PR takde modal.

- Blogger pakatan tak putus asa. Terus dedah misteri dan pelbagai persoalan membabitkan isu cincin.

- Kompas masuk line. <-- Nilai cincin di tulis dalam nilai USD.

- Rosmah jawab balas. Sebab isu makin besar.

- Pakatan kena bidas dengan bloggers umno sebab fitnah [kononnya] rosmah mansur.

- Kompas minta maaf. <-- nilai cincin masih ditulis / disebut dalam bentuk USD.

- Pakatan kena bidas lagi. Konon nya fitnah. Walhal kita tanya dan mahu persoalan neh dirungkaikan. Sebab itu laporan SPRM dibuat.

- CHEGU bard dikecam dan dituduh buat konspirasi jatuhkan rosmah mansur.

- TV3 siar ucapan minta maaf kompas <--  Pengacara tv3 sebut USD 24j

-  Anuar shaari muncul di tv3 pada semalam. Cakap cincin itu dimiliki besan rosmah. [dipercayai]

KAH KAH KAH

Sekarang sapa yang dilihat cuba menutup isu? Kami ka? Geng rosmah ka? Soklan dia mudah je.

PR : Oitt cincin 24j neh sapa punya? Apsal di bawa masuk atas nama rosmah?

UMNO : Cincin 24j tak wujud.

PR : Oittt ada rekod maa..

UMNO : Barang sudah keluar pergi singapore sana

PR : Oitt tapi apsal di bawa masuk atas nama rosmah ?

UMNO : Untuk pameran VVIP

PR : Pameran VVIP apa? Takde info pown?

UMNO : PR hanya pandai fitnah

PR : Sekarang cincin dipercayai milik bakal besan rosmah pula?

UMNO : Biarlah rezeki dia. Dengki apahal.Orang nak bagi hadiah, Korang sibuk2 napa?

kah kah kah

Sakit perut aku. 

Oittt.. perut aku dah tergolek2 neh.. oittt dia lari larh woittt.. dia pun tak boleh blah tengok umno buat lawak.. habislah aku. Pas neh hidup tak berperut. 

KAH KAH KAH

Ameno : Lawak gileee wa cakap luee..

Share this

0 Comment to " Rais yatim soh blogger malaysia minta maaf. "

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...