Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 25 Ogos 2011

Dakwah perlu hikmah yer Jamil Khir?

AMARAN KERAS : ARTIKEL INI MENGANDUNGI GAMBAR YANG SANGAT KERAS!

Jamil khir telah menegur dan menasihatkan azmil mustapha bahawa apabila berdakwah kita perlu laksanakan dengan hikmah. Nasihat itu aku suka. Tapi aku tidak suka kepada sang penasihat. Isi nasihat itu benar. Tapi tukang yang bagi nasihat lupa bahawa kerajaan sendiri tidak amal apa yang dia cakap. Sila lihat bawah neh ;

"Sepatutnya dakwah lebih daripada itu. Bukan untuk sakitkan hati orang tetapi dakwah untuk mengajak sebab dakwah berkaitan dengan hati. Bila soal hati, sekiranya hati disakiti macam mana ilmu dan ajakan ini hendak sampai,"

"Sepatutnya titah Tuanku Sultan Selangor perlu diambil perhatian yang berulang kali menyebut bahawa masjid mesti dihindarkan daripada semangat politik parti yang melampau.

"Mengeji orang lain dalam ceramah ataupun dalam penyampaian dakwah... ia sesuatu yang tidak sepatutnya berlaku lebih-lebih lagi di bulan Ramadan," -MKINI-

CANTEK!

Dia pandai berkata-kata. Tapi adakah dia sedar bahawa kerajaan dia TIDAK mengamalkan apa yang dia katakan itu? Di mana jamilkhir bila ;

PAS SESAT LAGI MENYESATKAN? <-- Umno cakap. 

PEMIMPIN2 PAS DIGELAR DENGAN NAMA2 YANG BEGITU JIJIK <-- Blogger umno dan media umno termasuk dalam utusan

PAS PELAPOR AJARAN SYIAH DI BAWAH MAT SABU <-- Tuduhan rambang umno dalam artikel2 mereka di pelbagai media pro kerajaan.

PEMIMPIN PAS TERLIBAT DALAM AKTIVITI SKANDAL ZINA <-- Bloggers umno dan UMB punya jalan citer

SUPER IMPOSE GAMBAR2 PEMIMPIN PAS DALAM KEADAAN YANG MENJIJIKKAN <-- Bloggers umno

BERSIH DIFITNAH SEBAGAI PERTUBUHAN HARAM DAN CERAMAH ANTI BERSIH DI KHUTBAH JUMAAT SELAMA 2 MINGGU BERTURUT2. <-- Plan kerajaan

SEBAR VIDEO LUCAH YANG MEMBABITKAN DSAI <-- umno 

Di mana jamil khir ketika semua  di atas berlaku? Adakah dia sedang tidur? Atau sedang cari jalan mengharamkan product yang halal ? Ataupun sedang melindungi product berdna babi daripada didedahkan oleh paper?

Nak suruh orang berdakwah cara cantek tapi kumpulan sendiri berdakwah cara cantik ka? Ka berdakwah mesti babitkan masjid je? Setiap perbuatan kita ialah sepatutnya dicerminkan sebagai dakwah.Hidup dan nyawa kita ini sendiri pun dah merupakan satu dakwah.

Jamil khir, kata2 ko tak boleh dipakai. Aku siyes menyampah baca neh. Ko tak perlu sibuk dan masuk campur dalam urusan macam neh sebab ada banyak lagi urusan penting yang ko patut sibukkan berdasarkan jawatan ko tue.

Tapi kenapa ko hanya menyibuk buat komen bilamana isu politik kerajaan menjadi pertikaian disini? Adakah kerja ko ialah menjaga politik kerajaan bn? Adakah itu ialah jawatan ko? Adakah itu termasuk dalam portfolio yang ko perlu jaga jamil khir? Heyy.. bukan beb, bukan. Kerja ko di bawah neh. Tengok betul2.




Ini lah kerja ko jamil khir. Inilah sebenarnya kerja ko. Inilah bidang kerja ko. Memekaklah atas isu yang relevant jamil khir. Bangunlah selamatkanlah akidah umat islam. Aku taknak dengar ko meroyan atas isu politik. Isu politik dah ramai orang meroyan. Isu politik biarkan sahaja ahli2 politik dalam kerajaan ko tue meroyan. Ko, sebagai orang yang bertanggungjawab atas isu agama dan akidah umat islam, kena faham dan kaji betul2 apa tugas ko. 

Tugas ko ialah di atas neh. Bila ko nak amek tindakan terhadap artis islam yang terang2 menghina ajaran islam neh? Bila ko nak faham bahawa perbuatan dorang neh salah? Bila ko nak tegur dan ubah benda2 macam neh? Bila ko nak faham bahawa perkara neh lah yang haram dan bukan nya bersih?

Ke nak aku ajar satu persatu apa yang perlu ko buat? Calling2 aku please. Aku boleh bagi nasihat secara percuma. Akidah umat islam adalah masalah ko dan aku. Nak minta bayar pun aku rasa segan kat Allah swt. Heh.


Ameno : Ini artis perempuan MELAYU tidak berapa faham apa itu ISLAM tapi yet bawa nama ISLAM ke sana ke mari.

Share this

4 Comments to " Dakwah perlu hikmah yer Jamil Khir? "

serenity9260 berkata...

islam in the name of umno!
Remaja Ni Mencipta Nuclear Reactor Pada Usia 14 Tahun!

Tanpa Nama berkata...

siyes ak nak sgt tahu yg jamil khir bace artikel ni bro...plizz anybody...fwd kan ke jamil khir...org tua ni patut tahu dan bace...kamon2~ jamil khir perlu bace..hope die xmelenting~

Tanpa Nama berkata...

sebagai penyokong BN, aku setuju dengan artikel yang andai sampaikan... sepatutnya, Jamil khair lebih focus dalam membantu dan menegur kerajaan jika pemimpin melakukan kesalaha.... bnyk lagi yang patut di lakukan oleh beliau sebagai penasihat agama.... cari kaedah untuk perbetulkan akidah umat islam... Biarlah ahli2 politik dengan dunia politik mereka... dakwah perlu diteruskan.. Pemimpin yang kurang ilmu agamanya perlu di nasihat dan di bimbing... bukan mengikut sahaja telunjuk pemimpin...

Atika Aula berkata...

astagfirullah hal 'azim
teruknya org kt dlm gambar tu ;(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...