Khamis, 24 Mei 2018

"Jangan Mengedik Layan Perempuan Di Sosmed," Netizens Tegur Sikap Syed Saddiq.

Selebriti Media Sosial, Amran Fans menegur sikap Ahli Parlimen Muar, Syed Saddiq yang disifatkannya "terlalu melayan perempuan" di sosial media.

Amran Fans berkata demikian dalam satu kenyataan yang ditulisnya di akaun Instagram pada semalam.


"Amran tengok lah kan, Syed Saddiq ni jenis melayan sangat. Pangkat YB, tapi dia macam terbawa-bawa perangai budak umur 25 tahun dia tu.

Maksud Amran, dia ni macam seronok bila ramai perempuan suka dekat dia.

Apa jadah tah kau nak keluar melepak dengan Emma Maebong semua tu. Janganlah kata kau nak jumpa Emma sebab nak bincang pasal halatuju negara. Emma tu bukan tahu apa pun. SPM pun dia tak ambil," tulisnya di Instagram.



Amran juga berkata Syed Saddiq dilihat melayan karenah perempuan yang seksi di Instagram sampaikan sanggup mengucapkan selamat hari jadi kepada mereka dan perempuan yang menerima ucapan itu pula akan mengheboh-hebohkan ia supaya semua pihak mengetahuinya.

"Lepas tu kan Amran tengok kemain lagi kau melayan followers IG kau yang pakai seksi-seksi tu kan. Siap wish birthday dorang lagi tu. Yang perempuan tu pula bila dia dapat je mesej dari kau mula lah mengeletin nak screenshot post dekat IG Story," tulis Amran lagi.

Amran juga menasihati Syed Saddiq untuk tidak tergedik-gedik melayan perempuan sebarangan di media sosial, sesuai dengan statusnya sebagai ahli politik.

"Syed, kau kena ingat kau tu ahli politik. Kau kena jaga imej kau sebagai seorang YB. Kau dah tak boleh dah nak tergedik-gedik DM perempuan yang tak tentu arah macam tu.

Perempuan yang kau layan tu pula semua jenis perempuan-perempuan batak. Perempuan sosial. Perempuan yang boleh diangkut bermodalkan Honda EX5.

Kalau kau tak berubahlah dari sekarang, masih lagi nak berfikir pasal perempuan-perempuan tu alamatnya hanyutlah kau tak lama lagi," katanya lagi.

Di media sosial, kebanyakan netizens menyebelahi pandangan Amran Fans dan mahu Syed Saddiq menerima teguran tersebut secara positif dan memperbaiki dirinya untuk tidak mengedik.




"Paling tak boleh tahan. Meletop masuk, viral pergi. Kerja kat Muar siapa nak buat? Ni orang undi dia sebab anti-Najib. Jangan PRU15 orang Muar anti habis," kata Hazanuts Slay.

"Baru je terpikir benda ni. Awak dikenali sebagai ikon politician, bukan retis.. so be the one... jadi YB yang ada class... kang tak pasal-pasal orang meluat," tulis Ticer Her. 

Sejak memenangi Parlimen Muar pada #PRU14 lalu, nama Syed Saddiq sering dijaja-jaja oleh portal hiburan tempatan, beberapa gadis muncul mengatakan ovari  pecah melihat Syed Saddiq sebagai Ahli Parlimen. - 24 Mei 2018.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...