Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 2 Januari 2018

Apa Dah Jadi Pada Harakah, Kakitangan Mengeluh Soal Gaji Luah Bekas Wartawan.

Oleh : Arif Atan
Cubit paha kiri, paha kanan pun terasa juga. Apa lagi kalau tempat jatuh lagi dikenang.
Bila ada sahabat di Harakah beritahu saya, pimpinan Pas tidak peduli pun tentang kebajikan staf apabila gaji November pun belum bayar habis, tentulah sedih mendengarnya.
Sedangkan katanya, pimpinan Pas bergelar Ustaz dengan memiliki pusat tahfiz dari tahun ke tahun semakin bergaya mewah, berkereta besar.
Dan sejak dulu saya perhatikan gaya hidup mewah pimpinan Pas bergelar 'Ustaz' (belajar sastera, bahasa Arab pun 'diijazahkan' Ustaz), selain ada seorang tu ingatkan pada saya jangan lupa tulis gelaran Dato' dalam laporan berita! Padahal ramai pekerja Harakah pakai kapcai sampai ada yang ditimpa kemalangan balik lewat malam kerana deadline selain naik turun bas dan menapak ke LRT.
Pimpinan bergaya mewah, gila pangkat, harta gelaran dan kuasa. Nakhoda bermulut celupar, anak-anak buah tak keruan nasib.

Kebajikan anak buah yang bersengkang mata di organ parti tidak diendah. Nampak benar bermuka-muka bertopengkan agama! Amat mengaibkan.
Selepas habis pemimpin yang bagus dan peduli dengan staf Harakah berhijrah ke AMANAH, tinggal YB Datuk Mahfuz Omar yang sangat ambil berat, tanya dah dapat gaji ke belum. Sampaikan saya sudah lama keluar Harakah pun, Datuk Mahfuz siap telefon tanya, "kawan-kawan Harakah dah dapat gaji ka?"
Sekarang, beliau pun keluar Pas. Pada siapa pula baki pekerja Harakah mengadu nasib?
Moga kawan-kawan di Harakah diberi kekuatan dan ikhtiar untuk keluar daripada kesusahan. Dan buat pimpinan Pas bergelar ustaz itu, ustaz ini yang tidak peduli kebajikan pekerja Harakah tu, mungkin hanya bertaubat selepas kertas undi PRU14 dikira nanti! Itupun, mungkin kalau sedarlah! :-(

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...