Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 6 April 2017

Mana Bukti Rafizi Kalau Betul Tokoh Tertentu PAS Terima Duit 1MDB Soal Penyokong PAS.

Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli pada hari ini mendedahkan bahawanya terdapat tokoh tertentu yang ada kaitan dengan PAS yang menerima wang yang dikatakan berpunca dari sumber 1MDB. 

Rafizi juga menjangkakan akan mendedahkan hal berkaitan dalam minggu-minggu mendatang dan menunggu respon susulan dari pihak PAS tentang pendedahan yang dilakukan oleh beliau.

"Oleh sebab kerana pilihanraya pada pendapat saya ada kemungkinan berlaku sebelum dewan seterusnya iaitu Jun, maka maknanya hasrat saya untuk berkongsi dua tiga maklumat yang menimbulkan tanda-tanya, hasrat saya untuk mendedahkan di dewan rakyat pada hari ini mengenai satu isu yang menimbulkan tanda-tanya tentang perkaitan samada benar atau tidak ada wang dari 1MDB yang mungkin telah sampai kepada tokoh-tokoh PAS yang itu saya tidak akan tunggu dalam dewan yang akan datang, saya akan bawa terus kepada rakyat dalam minggu-minggu yang akan datang", katanya kepada pemberita selepas Parlimen tamat bersidang.

Rafizi juga menujukan soalan tersebut kepada Presiden PAS, Tuan Guru Hadi Awang untuk menjawab kepada dakwaan berkenaan. 

"Saya mahu Presiden PAS menjawab samada beliau yakin atau tidak tokoh tertentu dalam PAS tidak menerima wang tersebut", katanya lagi.

Dalam pada itu, respon segera Ahli Parlimen Kota Bharu yang juga Setiausaha PAS, Datuk Takiyuddin Hasan kepada media menafikan dakwaan Rafizi Ramli.

"Setakat yang saya tahu, PAS tidak menerima apa-apa dana dan kalau ada saya sebagai Setiausaha Agung sudah tentu mengetahuinya", jawab beliau ketika ditanyakan tentang pendedahan Rafizi.

Datuk Takiyuddin juga menasihati agar Rafizi melaporkan terus perkara itu kepada SPRM daripada melakukan cabaran.

"Rafizi tak perlu cabar, jalan terbaik adalah beliau membuat laporan kepada SPRM dan serahkan bukti itu untuk disiasat. Kalau kita ada maklumat kita akan siasatlah dan kalau ada kes kita akan serah kepada pihak berkuasa," katanya. 
Ketika ditanyakan apakah motif di sebalik tindakan Rafizi itu, Takiyuddin berkata beliau juga tidak jelas berkaitan perkara itu. "Saya pun tak faham (motif Rafizi) tapi saya rasa Rafizi bukan jenis begitu, saya pun terkejut juga.
"Saya tak dengar dari mulut dia sendiri dia cakap bagaimana. Jadi, saya tak dengar, nak tengok dia cabar macam mana dan saya tak boleh nak komen lebih tapi secara umumnya begitulah," tambahnya lagi.
Tinjauan kami di laman sosial pula mendapati rata-rata penyokong PAS mendesak agar Rafizi melaporkan perkara itu kepada SPRM ataupun terus memberikan bukti tentang dakwaan tersebut daripada bermain teka-teki.
Respon Penyokong PAS Di Media Sosial
Untuk makluman, Rafizi dijangka akan mendedahkan bukti demi bukti tentang tokoh PAS yang menerima dana tersebut pada minggu-minggu mendatang.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...