Jumaat, 7 April 2017

Temerloh Menangis Ketika Marang Baca Usul #RUU355 - Respon Netizens Ada Yang Memuji Dan Mengeji.

Siang tadi ketika Ahli Parlimen Marang, Tuan Guru Hadi Awang diberikan laluan oleh Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia bagi membacakan dan membahaskan usul pindaan ruu355 ada satu senario menarik yang menjadi perhatian netizens di laman sosial.

Ia adalah mengenai aksi Ahli Parlimen dari Temerloh, Ustaz Nasruddin Tantawi yang dilihat menanggalkan cermin matanya untuk menangis dan mengesat airmatanya yang tumpah ketika Marang membacakan usul. Reaksi Temerloh itu turut ditularkan di laman sosial dan mendapat respon pelbagai dari netizens.



Reaksi Temerloh itu dianggap akhirnya perjuangan untuk membahaskan pindaan RUU355 di Parlimen telah pun bermula meskipun PAS terpaksa mengharungi pelbagai kesukaran dan dugaan dalam merealisasikan perkara itu.

Penyokong PAS turut merasai perkara yang sama apabila usul yang melalui dua kali penangguhan dan dihalang dari disenaraikan untuk dibaca berkali-kali akhirnya dibacakan di dalam dewan untuk kali pertama.

Namun masih terdapat pihak yang ragu-ragu dengan airmata Temerloh itu. Menurut mereka, airmata itu adalah suatu lakonan dan ia juga adalah drama untuk meraih simpati dan undian melayu bagi mengundi PAS pada pilihanraya yang akan datang.

Berikut adalah respon-respon netizens yang kami petik untuk pembaca hayatinya sendiri.






Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...