Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 5 Januari 2014

Jawapan Harussani Dalam Isu Darah Halal - Bunuhla Aku Wahai Mufti Harussani.

Dalam erti kata lain, Harussani bertegas dengan apa yang dia pernah sebutkan sebelum neh.

Rujuk ==>http://amenoworld.blogspot.com/2014/01/jabatan-mufti-perak-bakal-jawab-isu.html

Lihat ;


Dan jawapan kepada enggan bertemu dengan rombongan pemuda PAS PERAK.

Rujuk ;


Aku ada masalah jika Harussani benar2 melabelkan darah kami halal. Darah halal = bermaksud Harussani melabelkan kami layak dibunuh. Ini kerana secara tidak langsung Harussani melakukan ancaman pembunuhan secara terbuka terhadap semua peserta2 yang suka berdemo dan berhimpun.

Dalam perhimpunan TURUN, ada juga orang2 non muslim yang turun berhimpun. Bahkan ada juga yang berhimpun di lokasi2 lain tanpa mengira bangsa dan agama.

Rujuk sini ==> http://amenoworld.blogspot.com/2014/01/gambar2-menarik-perhimpunan-turun.html

Aku tatau kat sini kenapa ek mufti Perak ;

1. Perlu sibuk calculate bilangan yang turun tue lebih ramai muslim atau lebih ramai non muslim.

2. Perlu sibuk fikir kenapa nak sedarkan orang muslim agar jangan turun berhimpun.

3. Perlu sibuk kata mereka2 yang turun berhimpun itu kerana dihasut oleh orang2 kafir.

4. Perlu sibuk anggap asalkan yang turun berhimpun tue maksudnya mereka diperbodohkan.

Aku nak tanya. Adakah geng2 TURUN, SAMM, JINGGA 13 dan SMM ialah diketuai oleh mereka2 yang kafir seperti yang dilabelkan oleh Harussani?

Sepanjang yang aku nampak, semua yang mobilise TURUN neh majoritinya orang2 muslim sendiri. Mereka turun bukan sebab di dorong oleh non muslim ataupun kafir ikut label Harussani sebaliknya turun disebabkan tersepit dengan kos sara hidup yang tinggi. 

Kita kalau nak serang orang kena serang berdasarkan benda yang betul. Harussani sekarang nak serang peserta2 perhimpunan. Tapi sambil dia serang sambil dia gunakan hujah2 yang tak wujud. Siapa pula TURUN berhimpun disebabkan dihasut oleh orang2 kafir? Ini benda tak betul. Ko mufti. Tapi ko sebut benda tak betul. Ko nak tuduh orang buat salah tapi ko campakkan fitnah ke atas orang tue supaya dia perlihatkan salah oleh masyarakat. Ini cara yang salah. Bahkan double salah sebab ko orang yang sepatutnya arif bab hukum hakam agama. Dan yang lebih power ko pegang pangkat as mufti bagi sebuah negeri. Pangkat ko tinggi. Tapi tengok cara ko berhujah, adakah kena dengan pangkat yang ko miliki?

Ia juga salah bila ko cakap orang2 yang turun berhimpun itu diperbodohkan. Sama seperti salahnya bila ko sibuk calculate yang turun tue lebih ramai muslim atau non muslim. Kenapa ko tak calculate yang lebih ramai tonton konsert2 sambutan tahun baru lebih ramai muslim atau non muslim? Kenapa tak calculate siapa yang lebih banyak buang anak selepas berzina? Kenapa tak calculate bangsa dan agama apa yang lebih ramai menghuni penjara? Kenapa tak calculate bangsa apa yang paling terjejas kedudukan kewangan mereka selepas dihimpit dengan pelbagai kenaikan di negara neh? Kenapa tak calculate bangsa apa yang paling ramai tak mampu beli rumah sendiri? Kenapa tak calculate bangsa apa yang paling banyak ditipu oleh pemimpin sendiri? Kenapa tak calculate benda2 yang lebih penting untuk difikirkan daripada calculate siapa yang lebih ramai turun berdemo?

Katakanla memang lebih ramai muslim yang turun berdemo, so?

Kenapa nak anggap ia satu perkara yang negatif?

Muslim turun berdemo = terjejas dengan kenaikan kos sara hidup = lakukan protes supaya kerajaan take note = dan apa yang korang semua neh nampak hanyala heyyyyy apasal orang2 islam lebih ramai turun berdemo dari orang2 bukan islam hah?

Sepatutnya korang semua focuskan kepada isu utama. Kenapa mereka turun berdemo. Kenapa, kenapa, kenapa, kenapa, kenapa, kenapa. Jadi macam mana kita boleh tolong dorang. Macam mana kita boleh bantu dorang. Macam mana dengan agensi2 kerajaan yang sedia ada boleh berkhidmat kepada mereka untuk selesaikan masalah rakyat. Itu yang patut kita semua focuskan. Bukan sibuk cakap darah aku halal, darah dia halal, darah pendemo halal hah marila kita semua saling bunuh berbunuhan. Lai2. Dapat pahala bunuh aku. Aku masuk neraka la lepas neh. Mamposla aku.

Macam tue ka?

Sebagai mufti, kesedaran ko ialah nasihatkan kerajaan supaya lebih peka. Instead of serang mereka2 yang turun berhimpun baik ko cakap kat pemimpin2 negara, apa kata kita lakukan sesuatu sampai satu tahap rakyat takde sebab pun untuk turun berdemo.

 Dalam erti kata lain, mari kita selesaikan masalah rakyat. Jangan kita tambahkan fitnah merepek2 atas pergerakkan mereka kerana fitnah tak selesaikan masalah, kita hanya tambah masalah yang baru. 

Bukan suruh ko letak jawatan, bukan suruh ko sokong pembangkang pun, jauh sekali suruh ko turun berhimpun. Cuma minta ko pandang masalah yang wujud dengan pandangan yang betul, penilaian yang adil.

Kalau ini pun sebagai mufti ko tak boleh buat, ko jangan pelik kenapa masyarakat tak boleh respect ko. Jika ko bertegas mengatakan darah pendemo itu halal, maka aku dedikasikan nyawa aku untuk ko. Sebagai orang yang bertanggungjawab membuat hukum, adalah lebih baik ko sendiri yang rasmikan pembunuhan terhadap mereka2 yang suka turun berdemo. Datang pada aku dan bunuh la aku wahai Mufti Harussani. Aku serahkan nyawa aku di tangan ko. Silakan.

Oke bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...