Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 8 Januari 2014

Sultan Melaka Nafi Minta Cukai Dari Rakyat Melaka..

Errr..?

Sultan Melaka?

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Aduhaiiii.. pening aku dibuatnya..

Berikut penyebaran satu surat yang konon nya dari Sultan Melaka yang baru. Surat yang meminta rakyat Melaka membayar ufti kepada Sultan Melaka di atas perlantikkannya sebagai Sultan Melaka yang baru.

Rujuk ;


Penafian sekeras-kerasnya dibuat oleh pihak Sultan Melaka. 

Lihat ;

ADALAH DENGAN INI BETA DYMM TUANKU RAJA NOOR JAN SHAH IBNI AL-MARHUM YAM RAJA TUAH SHAH TIDAK PERNAH MENGELUARKAN SEBARANG KENYATAAN SEPERTI YANG TERTERA DI BAWAH.IA SENGAJA DIREKA CIPTA OLEH GOLONGAN YANG TIDAK BERTANGGUNGJAWAB. SURAT TANPA TANDANGAN DAN TIDAK MENGGUNAKAN :LETEERHEAD" INI ADALAH PALSU SEKIRANYA INGIN MENGETAHUI DENGAN LEBIH LANJUT SILA HUBUNGI TALIAN-016 3988 788.

BETA DYMM TUANKU RAJA NOORJAN SHAH TIDAK PERNAH MENGELUARKAN SEBARANG KENYATAAN SEPERTI DIATAS INI. UNTUK MAKLUMAN SEMUA BUKAN TUANKU YANG MEMINTA WANG DARI RAKYAT, KERANA TUANKU TIDAK PERNAH MENAIKKAN HARGA BARANG, MENAIKKAN KADAR TOL DAN MENGENAKAN PELBAGAI CUKAI... JADI SIAPA SEBENARNYA YANG MENGAMBIL HAK RAKYAT???

Dan kalau baca status kat bawah neh, seolah2 Sultan Melaka nak gambarkan pihak2 yang sebarkan fitnah2 ke atasnya ialah dari pihak2 kerajaan negeri Melaka. 

Baca ;
Berhati hati dengan fitnah dan konspirasi terkini manusia manusia yang dah tak senang duduk yang mula mengupah ayam sabong dan pengikut pengikutnya untuk mencipta dan mereka 1 surat yang kononnya dari Beta ...di dalam surat tersebut tertulis fitnah yang kononnya Beta meminta cukai dan ingin meminta wang rakyat setelah Beta berjaya memerintah negeri Melaka kelak . Sungguh menjijikkan konspirasi jahat mereka ini yang cuba untuk memfitnah dan menanamkan rasa kebencian orang lain kepada Beta .. adakah mereka ini cuba mempolitikkan ini semua kerana takut kehilangan kuasa yang mereka kecapi selama ini? Cacing kepanasan ? Takut kebenaran terbongkar ? 
Sultan Melaka juga ada beberapa dokumen berkaitan yang membuktikan bahawa dia ialah Sultan Melaka yang sahih dan terbukti serta di iktirafkan oleh pihak antarabangsa. Maka perbincangan dengan kerajaan negeri Melaka akan segera dilakukan bagi mengiktirafkan Raja Noor Jan Shah ialah Sultan Melaka.

Rujuk ;



Menurut maklumat yang aku terima. Mereka kata Raja Noor Jan Shah sebenarnya dah lama dapat keistimewaan2 seperti seorang Sultan samada di iktirafkan oleh kerajaan negeri ataupun tidak. Tengok la baju2, cop2 yang dia pakai selama neh. 

Ini bermaksud pada bila2 masa negara neh akan menambahkan jumlah bilangan sultan yang mereka ada berbanding mengurangkan jumlah mereka.

KAH KAH KAH

Masak la kita semua.. berjiwa rakyat sekalipun bukan la bermaksud mereka sanggup hidup seperti rakyat hidup kannnnn?

Lue fikirlah sendiri ek. 

Rujukan : https://www.facebook.com/SultanMelakaDarulIslam?filter=1

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...