Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 11 Mac 2012

Shahrizat letak jawatan? Tipu je tue.


Tah hapa2.

Ada ka seme sebok canangkan dia meletak jawatan?

kah kah kah

kah kah kah kah

kah kah kah kah kah

Fail der.. failll wa cakap sama lue. Meh gua bagitau lue seme, dia bukan meletak jawatan sebenarnya. Baca bebaik apa benda yang tertera kat bawah neh der ;

Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil said today she will resign as women, family and community minister next month.
“On April 8, when my term as senator ends, I will step down as... minister,” she told reporters at Desa Water Park here.


1. Penggal dia sebagai senator akan berakhir pada bulan april.

2. Dia juga akan meletak jawatan sebagai menteri.

3. Dalam erti kata lain dia membebaskan diri dia dari jawatan kerajaan = 0.

4. Selepas bulan april dan seterusnya najib + bn akan mencari strategi supaya bien akan memenangi pru - 13. Dalam bahasa mudah sedaya upaya mengurniakan permintaan rakyat atas isu2 yang dilihat benar2 boleh mempengaruhi rakyat berpersepsi buruk terhadap kerajaan.

Apa yang dilakukan oleh menteri2 neh seme di panggil strategy untuk survive. Kalau dia tak letak jawatan then pr akan ada modal besar untuk balon bn atas tersebut. So bila dia dah letak jawatan bien akan membalas hujah dengan mengatakan isu nfc dalam siasatan. Neh lah sifir mudah yang dilakukan oleh pak2 menteri yang berkuasa. 

Nak tengok shahrizat dihukum atau apa memang tidak akan mungkin berlaku sampai bebila selagi bien masih berkuasa. Itu sebab shahrizat masih pegang jawatan ketua wanita umno meskipun dia dah melepaskan jawatan menteri + tidak sambung perlantikkan sebagai senator. 

Ini bermakna pada bila2 masa andai bn menang semula sebagai kerajaan, shahrizat berkemungkinan akan dilantik menjadi menteri dan etc2 semula. Apa tak mungkin meh? Mungkin maa.. dia duduk jadi menteri pun bukan pasal dia menang kerusi wakil rakyat pun der. Dia kalah beb dengan nurul izzah but still boleh pegang jawatan dalam kerajaan, so apa pula takde kemungkinan dia akan diberikan semula jawatan tersebut selepas pru - 13 berlangsung?

So, ini bukan isu yang gembira untuk diraikan. Buang masa jek. Ini propaganda untuk menyedapkan ahti rakyat. Ini ialah satu tindakan merasuah pemikiran rakyat agar memandang bien itu masih relevant der..

Aku takan rasa sedap jika melihat shahrizat meletak jawatan pun. Aku akan rasa seronok kalau shahrizat pulangkan duit semula then minta maaf tapi kalau tak mampu pulangkan semula aku mahu dia dan family dia dipenjarakan sebab salahgunakan dana kerajaan untuk membina kekayaan peribadi. 

Dan hukuman kena lah setimpal dengan kesalahan yang dibuat. Jangan bagi setahun jek. Jangan buat rakyat macam budak2 yang suka main kat taman tue der. Kalau boleh seumur hidup beb penjarakan shahrizat dan family tue. Baru dipanggil keadilan ma. Simple je. Najib, lue boleh buat tak?

Ameno : Taktik jek seme tue..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...