Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 11 Mac 2012

Adnan Yaakob mengamok gile kat wartawan akhbar cina.

Marah ke der?

Kalau aku jadi adnan yaakob aku pun marah gak der. Yelah.. sebab melaporkan sesuatu yang kurang tepat. Tapi, boleh percaya ke kata2 adnan masalahnya pun?

kah kah kah



Isu dia gini ;

1. Semalam wartawan akhbar cina interview adnan dan bertanya isu lynas di gebeng tue.

2. Silap adnan gak yang pergi topic lynas buat apa? Dah alang2 dia bercakap so wartawan amek kesempatan lah tanya. 

3. Wartawan tanya isu penggunaan sungai lembing sebagai lokasi pembuangan sisa are.

4. Then adnan balas. Dia cakap lebih kurang begini ;

Adnan memberitahu wartawan bahawa beliau tidak pernah mencadangkan sisa radioaktif itu dibuang ke dalam Sungai Lembing, dan berkata ia hanyalah satu contoh yang diberikan oleh Ketua Pengarah Lembaga Perlesenan Tenaga Atom (AELB), Datuk Raja Abdul Aziz Raja Adnan pada satu majlis makan malam.

Katanya, Raja Abdul Aziz berkata terdapat banyak gua di Malaysia yang boleh dijadikan tapak pelupusan sisa seperti di Sungai Lembing.

Dengan nada tinggi, Adnan berkata, beliau tidak pernah kata bahan tersebut boleh dibuang di Sungai Lembing. -MKINI-
kah kah kah

Contoh ==> sungai lembing.

Contoh ==> gua di malaysia

Nampak sangat dah terkantoi disitu der. Yang kena fikir pelan pembuangan sisa neh urusan lynas bukan urusan adnan dan AELB der.. kenapa sibuk dan beria2 sangat AELB dan adnan nak masuk campur sampai berbincang dalam satu majlis makan malam? Ada logik meh?

Then ada ahti lagi bagi contoh sungai lembing dan gua2 di malaysia? Dah gile apa si AELB tue? Bagi contoh biar cerdik sikit weh. Contohnya rumah adnan, rumah dia or rumah najib. Tue baru contoh yang betul beb. Gila punya orang. Nak rosakkan alam sekitar tak agak2 rasa malu pun.

Then ;

5. Adnan marah. Dia cakap macam neh pula ;

 "Awak lapor saya kata begitu. Jika MP PKR Kuantan, Fuziah Salleh mengatakan perkara yang sama, maka dia juga bodoh. Semua akhbar Cina dan wartawan yang melaporkan berita itu adalah bodoh.

"Mereka boleh saman saya! Saya juga boleh saman mereka."

Apabila seorang wartawan cuba untuk menerangkan kepadanya, Adnan menyampuk: "Tidak perlu hendak jelaskan. Saya terima SMS yang mengatakan akhbar Cina melaporkan saya mencadangkan sisa itu dibuang ke Sungai Lembing..

"Anda lapor tanpa mengesahkannya sendiri, ini adalah benar-benar bodoh." -mkini-

Sapa yang bodoh sebenarnya? Tugas wartawan melapor. Isu neh sebenarnya simple je. Ada buat sidang media then kumpulan anti lynas mendedahkan bahawa sungai lembing adalah tapak cadangan yang diberikan oleh adnan yaakob dalam satu majlis makan malam. Wartawan = lapor. Apa hal pula nak label dia = bodoh?

Tak puas ahti attack lah kat orang yang bagitau info tersebut, bukan dok attack wartawan yang melapor tue. Lagi satu tapak cadangan = tapak contoh = lebih kurang sama jek pun. Lue nak cari satu tapak seolah2 macam sungai lembing [sebagai contoh] dan menyatakan terdapat banyak2 gua di malaysia pun still idea tak masuk akal yang dibuat oleh AELB dan diterima senyum2 pula oleh adnan yaakob. Patutnya kalau lue cerdik lue kena bantah benda neh depan2 si pemberi " contoh" tersebut. Ia membabitkan alam sekitar der.

Tapi nampaknya lue pun takde bangkang apa ke semua tue, so walaupun idea tue bukan direct datang dari mulut lue tetapi ia tetap sesuatu yang lue setuju juga. So takde bezalah nak salahkan AELB or lue sebab kedua2 memang layak dipersalahkan. 

Yang heran nya apa kena mengena isu pembuangan sisa lynas neh dengan lue dan AELB betul? Biarlah lynas sibuk2 fikir dan cari aku tak nampak pun apa perlu lue dan AELB beria2 cadangan or contohkan beberapa tempat untuk dibuang sisa radiasi. Melain.. jeng jeng jeng.. lue fikirlah sendiri. Kalau ikut persepsi gua memang confirm der..

kah kah kah

Ameno : Cuba lue cakap bodoh sampai bercermin adnan.. boleh?

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...