Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 11 Mac 2012

Kisah sebenar kes pertunangan anak Najib !

Demm !

Tak payah nak bertekak lah atas isu neh. Isu yang sebegini simple pun masih ada yang tidak faham. Kalau taktahu analisis lah sampai faham betul2. Tak berapa tepat ayat disitu yang mengatakan anak najib bertunang guna duit rakyat der.. 

Kan ada 4 empat dokumen lengkap yang membolehkan pihak pembangkang dan pihak kerajaan [penyokong bien] jadikan hujah? Bagi fakta based on hujah lah der.. 

Lihat empat dokumen kat bawah terlebih dahulu ;






Nampak ? 

Hujah disini ialah ;

1. Kita ada empat dokumen yang menyatakan jumlah perbelanjaan yang melibatkan majlis pertunangan anak najib.

2. Dokumen tersebut benar dan betul sebab tiada penafian dari pihak najib yang mengatakan ianya palsu.

3. Di atas dokumen terbabit menyatakan, surat neh ditujukan khas kepada piem dengan menggunakan nama dan label perdana menteri iaitu satu jawatan yang membabitkan kerajaan.

4. Perbelanjaan tersebut sangat mewah, berlebih-lebihan dan menjurus kepada pembaziran der... bayangkan makan semalam berkos rm400++ ? Gila siottt.. 

That's fakta kita yang kita ada.

So, ada apa2 bukti yang mengatakan tak najib bayar kos tersebut guna wang rakyat? Takdak. Kalau dipercayai guna wang rakyat, boleh kita nak syak begitu. Tapi kalau direct nak tuduh dia guna wang rakyat berdasarkan keempat2 dokumen di atas neh adalah sesuatu yang tak betul. Itu tuduhan yang tidak disokong oleh bukti.

Masyarakat sekarang nak bukti. Ada bukti, tak payah cakap apa pun orang akan terima ia sebagai fakta. Yang jelas terbukti kat sini ialah pembaziran je der.. Dalam dok pongpang suruh rakyat berjimat cermat lue sendiri melakukan pembaziran. 

Memang lah majlis anak lue, hal peribadi lue tapi dah lue sendiri suka membazir tak payah lah nak nasihat rakyat bagai soh jimat. Buat apa lue nak sibuk kisahkan perbelanjaan rakyat sedangkan lue sendiri kaki membazir. Lue cakap pandai tapi tak amal apa yang lue cakap sebab tue orang jadi menyampah dan benci. Takan tak reti2 nak faham lagi?


Apa pun kes neh harus diperjelaskan di parlimen. Aku mahu satu siasatan dijalankan ke atas isu di atas. Memang ya aku tak leh tuduh direct najib guna wang rakyat but word disyaki or dipercayai menggunakan wang rakyat tue boleh tetap boleh dijadikan asas untuk membuka siasatan bagi mengclearkan kecelaruan yang timbul.


Kalau ada bukti payment voucher yang direct datang dari akaun bank peribadi najib oke, tapi kalau ada bukti yang ianya dibayar menggunakan cheque atas nama kerajaan, kat situ memang ada masalah yang sangat besar. Sebab dah terang2 terbukti bayar guna wang kerajaan. Jadi perlunya kita diberikan hak sepenuhnya untuk melihat penyata bayaran tue datang dari mana [sumber pembayaran]. Senang sket nak buat analisis.

Dulu pun ketika hal merisik depa guna kapal terbang kerajaan yang sepatutnya hanya melibatkan urusan2 rasmi. Kita pun marah gak time tue tapi biasalah ada najib dan family nak kisah der? Haram.. buat bodoh jek. So kalau yang neh kami dapat bukti yang lebih kukuh mengaitkan majlis pertunangan anak najib menggunakan wang rakyat.. siap lah. Demo depan putrajaya kali neh wa cakap lue. Jangan memainkan dengan duit rakyat. Bai.


Ameno : Bapak mahal gilee makanan pada malam tersebut.. err habis ka?

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...