Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 15 Mac 2012

Blogger umno nak londeh tukang dedah maklumat rafizi?

Tak yah buat kerja bahlol lah weh. Isu sekarang neh bukan kira sapa dedah sapa. Itu seme takde kena mengena pun dengan isu pendedahan rafizi tue. Korang nak dedahkan nama penuh wanita + ic dan etc2 wanita kat bawah neh semata2 dia dedahkan dokumen shangri-la tue ka?


Untuk rekod gambar kat atas neh gambar hiasan jek. Aku syak je lah. Tak pasti betul ke tak betul. Tapi memang gambar2 neh yang dah tersebar kat blog umno pun. Hehehe.

Sekarang neh aku nak kita berfikir isu masak semasaknya. Bagi yang tidak tahu kisah sebenar atas isu neh meh aku explain sikit supaya korang faham fakta kes.

1. Ada orang bagi info kat rafizi. Bab dia bayar untuk dapat info ka apa itu aku taktau dan takmo masuk campur. 

2. Yang penting sekarang info tue betul ke tak betul? Itu point dia kan? Kalau pun dia membayar untuk dapatkan satu2 info = info benar, ada masalah ka weh? Sepatutnya takde. Itu kalau dia bayar lah. Kalau dia dapat info percuma pun apa masalahnya juga? Bukan nya ada aktiviti rasuah disini. Jual beli info neh ialah perkara biasa beb. Siyes. 

3. PMO dah mengesahkan kesemua dokumen tersebut = tulen bila mereka bertindak menafikan pertunangan dan harijadi najib dibiayai guna wang rakyat. Kalau dokumen tersebut palsu sudah tentu PMO membuat penafian bahawa dokumen tersebut palsu, bukan buat penafian mengenai sumber perbelanjaan kan?

4. Shangri-La hotel pun mengesahkan bahawa dokumen tersebut tulen. Sekarang neh dokumen yang disebarkan oleh informer = tulen. Tiada keraguan langsung. Jadi tak perlu lah nak dedahkan2 dia. Bukan dia menfitnah sampai nak ugut dia bagai beb. Biar je lah dia dengan dunia dia. 

Dia, maybe tertanya2 sebagai rakyat wajar kah perbelanjaan tersebut dan dari mana agaknya najib dapat duit. Takan syak wasangka dia menjadi satu kesalahan pula? Bukan nya dia boleh direct pergi rumah najib tanya dan minta tolong sebagaimana saiful tue beb. Matang arh sikit der.

5. Dan dalam pendedahan rafizi, dia tak cakap pun yang najib guna wang rakyat. Dia tak sebut. Aku pun tak sebut. Yang sebut mungkin penyokong2 pr. Aku tak nafikan. Yang dia sebut, aku sebut dan aku percaya ramai bloggers pr sebut ialah kita tanya najib guna duit sapa bayar seme neh? Adakah wang sendiri? Adakah ia duit rakyat? 

Ia adalah satu perbelanjaan yang sangat besar. Minta tolong najib kemukakan bukti2 pembayaran bagi mengelakkan kira rasa syak wasangka pada menteri kita. Salah ke kita berbuat demikian? Salah ke kita nak tahu?

Kenapa nak tahu? Adakah rakyat perlu bersikap penyibuk dalam hal neh? Of course memang kena. Sebab dah terlalu banyak kali kita dengar najib suruh kita berjimat cermat tapi dia sendiri tak amalkan apa yang dia cakap. 

Dia minta kita faham kerajaan, kerajaan melalui saat2 yang sukar dan akan pulihkan ekonomi tapi cara hidup dia berbeza dengan apa yang dia selalu sebut. Kita jadi marah lah. Selepas tue selalu sangat kita didedahkan dengan berita2 rosmah berbelanja mewah, dari situ kita dah jadi was2. Banyak sangat ke wang najib sekarang neh untuk tampung gaya hidup mewah family dia?

Lepas tue kat rakyat dihalakan yang cikai2. Contohnya kedai 1malaysia. Siyes cikai. Susu tin = tin sardin = cop 1malaysia = barangan yang sangat cikai. Minta maaf, bukan aku nak kutuk2 barangan 1malaysia tue der. Tapi sepatutnya sebagai pemimpin dia kena lah bawa naik taraf hidup kita, betul tak? 

Maksud aku sepatutnya dia tolong kita meningkatkan pendapatan kita, kan? Melalui dasar2 dan polisi2 kerajaan yang menjurus kepada sosialis + kebajikan yang disalutkan dengan elemen islam yang menjaga seluruh rakyat tak kira apa bangsa or agama sekalipun.

Maaf cakap, orang yang faham islam akan nampak islam bukan sekadar cara hidup malahan satu sistem yang mana semua orang boleh terlibat dalam nya tanpa perlu tukar agama asal masing2. Siyes. Ini sesuatu yang orang bukan islam tidak perlu takut.

Tetapi apa yang najib buat sekarang adalah terbalik. Dia downgraded kan lagi hidup rakyat. Katakan dulu kita mampu beli sardin ayam brand sekarang dia halakan kita sardin yang taktahu sumber mereka. Tah halal tah haram. Tah bersih tah kotor. Cop syarikat takde nak check. Info apa pun takde nak kenalpasti pembuat sardin or susu tin [contoh] tersebut. Nampak tak cara mana najib memerintah neh?

Semakin lama semakin mencikaikan rakyat. Dan itu tak masuk lagi angkara kroni = projek yang berlaku bila nak jayakan kedai 1malaysia neh. Maleh aku nak cakap dah. Dah penat. Kita sama kita tahu sudah lah. Yang bloggers umno pun memang tahu juga. Hakikat beb.

Jadi bila semua elemen tersebut bergabung menjadi satu, kita memang akan bersikap penyibuk dalam hal seperti neh. Memang kita sebagai rakyat berhak tahu dari mana najib dapatkan kesemua wang2 untuk berbelanja mewah. Jangan anggap persoalan2 rakyat ialah satu musuh buat pemimpin.

Jika apa yang rakyat sangka itu adalah salah maka buktikan ia dengan fakta. Kita akan terima fakta andai najib betul2 boleh kemukakan bukti bahawa dia benar2 bayar guna wang sendiri. Jangan risau, kita benci pun kita tak benci individu tetapi kita benci sikap atau lebih tepat perbuatan.

So kalau ada bukti lampirkan sahaja. Tak perlu lah nak mengenakan orang yang mendedahkan bukti tersebut. Kesian dia. Kang tak pasal2 kena ugut, kacau dan etc2 pula. Bai.

Ameno : Heran aku.. soal keselamatan individu neh tak patut terbatas kepada parti.. polis kena melindungi seme rakyat malaysia tanpa kira parti. Kalau ada yang mendedahkan identiti pemberi maklumat or orang2 lain di media online [hal2 personal kecuali gambar dan nama] sepatutnya ditahan mereka2 itu sebab membahayakan orang yang dia dedahkan tue..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...