Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 10 Februari 2012

Skandal Pasir - Keterangan balas adun batu caves.


Adun batu caves hari neh tampil membuat penafian bahawa dia terbabit dalam skandal penyelewengan pasir. Point dia yang penting ialah ;

1. SPRM dah panggil dia sebelum neh untuk berikan keterangan berhubung isu terbabit.

2. Dia berikan sepenuh kerjasama dalam siasatan SPRM berhubung isu neh.

3. Dia mengakui ada mengeluarkan surat sokongan.

4. Namun dia mengatakan bahawa adalah perkara biasa bagi mana2 adun mengeluarkan surat sokongan kepada mana2 pihak yang meminta andai kesemua prosuder dipatuhi.

5. Dia tegaskan bahawa dia hanya mengeluarkan surat sokongan kepada mereka yang mematuhi peraturan. 

6. Dia juga ada bertanya kepada sprm apakah dia perlu kembali semula ke sprm untuk beri keterangan dan sprm balas ada banyak lagi kes nak siasat.

Jadi dalam isu neh apa yang perlu kita fikir? SPRM sebenarnya kena tampil beri keterangan. Kalau ikut dari hujah adun batu caves neh jelas bahawa ini bukan dadu dia. Ini dadu sprm. Kalau salah ko cakap salah. Kalau tak salah ko cakap tak salah. Jangan diam. Diam menghasilkan persepsi. Di cadangkan agar adun batu caves desak sprm untuk keluarkan arahan rasmi dalam kes neh. Samada disiasat ka ditutup ka atau apa ka. 

Kalau takde keputusan selagi itulah orang akan mainkan isu neh. Again and again. Jemu beb. Nak bersihkan diri pun payah. So adalah amat bagus untuk adun batu caves mendesak SPRM memperjelaskan apakah status diri dia dalam isu neh. Ini perlu bagi meraih kepercayaan rakyat. Bai

Nota : Ada beza antara membebaskan diri dari skandal penyelewengan pasir dan menafikan bahawa skandal penyelewengan pasir wujud. 

Sumber berita : sini

Ameno : SPRM slumber gile jawab ada banyak kes nak siasat.. peh..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...