Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 7 Februari 2012

Gabungan UMNO, MCA DAN MIC ialah Piagam Madinah - Ustaz UMNO.

Aduiiii kelakar gile larh ustaz umno neh. Aku dah sakit perut gelak2 dengar dia cakap macam tue. Adoii ustaz napa lah cakap tak fikir terlebih dahulu? Kan dah jadi bahan gelak orang.

kah kah kah



 

Tajuk video di atas tidak mencerminkan apa yang ustaz azhar cakapkan. Jangan salah sangka pula. Ustaz tidak MENYESATKAN UMNO. Cuma sikap mereka2 yang SOKONG kesesatan sahaja di ulas oleh Ustaz. Sapa makan cili dia akan rasa PEDAS. Sapa sokong kesesatan dia akan rasa KEPANASAN. Simple.


Sekarang bukan nak ulas apa yang ustaz azhar komen tapi nak ulas apa yang ustaz umno komen dalam video di atas neh. Babak 6 minit ke atas. Memang kelakar gile. Pandai2 jek nak menyamakn bn = pakatan piagam madinah? Dia tahu kah piagam madinah tue apa?


Sapa kata umno parti islam? Umno parti melayu. Hanya kerana ramainya orang melayu dalam umno yang beragama islam itu bukan bererti umno = parti islam. Di malaysia neh PAS ialah parti islam. Hanya PAS. Tiada  parti islam yang lain wujud di malaysia. PAS sahaja. Mengatakan umno parti islam ialah MENIPU + BERBOHONG. 

Siapa pula boleh jamin perangai dap dan pkr lebih teruk daripada perangai mic dan mca? Siapa? Takan bila ulama umno menganggap bahawa dap dan pkr jahat maka ia automatik menjadi fakta pula? Persepsi berbeza dengan fakta. Apa yang umno dan ustaz umno anggap ialah persepsi. itu bukan fakta. Aku pun tiada fakta mengatakan bahawa dap lebih baik dari mca. Tapi at least aku ada fakta yang boleh dijadikan penanda aras bagi menguatkan persepsi aku.

Tapi apa pula fakta yang ustaz umno guna pakai bagi menguatkan hujah dia? Dia gunakan fitnah sebagai hujah. Fitnah bukan fakta. Fitnah tidak boleh dijadikan hujah. Fitnah ialah benda rekaan. Benda yang tiada, di ada2kan. Itu bukan hujah. Itu fitnah. Bagaimana seseorang ustaz umno boleh berucap seperti itu? Adakah dia pun dah termasuk dengan perangkap media fitnah? Sudah tentu ustaz terbabit telah disalurkan dengan info yang salah sehingga mendorong dia berkata2 demikian. Susah juga nak blame ustaz tue melulu.


Mengulas konsep piagam madinah. Nabi saw tidak pernah bersetongkol dengan orang bukan islam untuk bina kasino, kilang arak dan hub hiburan malam ustaz. Piagam madinah sama sekali tidak sama dengan apa yang bn junjung. Piagam madinah juga bukan mendekati kepada buku jingga yang pakatan uphold. Sama sekali tiada kaitan. Sipi2 mungkin ada. Mendekati ataupun cermin kepada piagam madinah langsung tidak.

Nabi saw berkerjasama dan menghormati hak2 orang bukan islam sehingga orang2 bukan islam itu sendiri tertarik masuk islam akibat terpaut dengan akhlak yang ditunjukkan oleh Nabi saw dan orang islam madinah ketika itu. 

Sekarang neh berapa banyak org islam yang tertarik dengan akhlak najib? Jangan kita cakap pasal org bukan islam. Kita cakap dulu pasal orang islam. Cari dulu berapa banyak orang islam yang tertarik dengan akhlak dengan Najib? Berapa banyak? Kalau yang neh pun ustaz akan cakap.. err.. ooo.. tak penting.. ermm.. rasanya toksah gebang pasal piagam madinah = bn, larh weh. Jangan. Jangan rendahkan ilmu anda seperti neh. Tolonglah. Bai


Ameno : Jangan caci maki ustaz.. hujah cara baik je. Ilmu dia kita kena hormat, boleh suka boleh tak suka tapi hormat lebih baik.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...