Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 20 Mei 2011

Subsidi bot nelayan hapus, makanan laut naik harga!



WOW.. ini yang aku suka neh. Dari satu kenaikan membawa kepada satu kenaikan pula. Sebab tue aku ajak reramai untuk sambut "bulan barang naik" = june 2011, bagi mengenangkan kenaikan harga barangan secara besar-besaran di malaysia.

TPM = Muyyiddin yasin dalam satu kenyataan yang dipetik oleh aku dalam akhbar utusan memberitahu begini  ;

" Kerajaan terpaksa melaksanakan rasionalisasi termasuk mengurangkan subsidi diesel BOT LAUT DALAM mulai 1 jun ini. Mulai jun pengusaha bot nelayan perlu membeli diesel pada harga rm1.80 seliter berbanding rm1.25 seliter pada masa kini "

Owhh.. okey fine. Apa kena mengena dengan aku pula? Aku bukannya nelayan bot dalam pun. So kenaikan 0.55sen diesel untuk nelayan bot nelayan sepatutnya takde effect kat aku. Apa kerja bot nelayan laut dalam neh? Tangkap ikan? Udang? Sotong? Ketam? Makanan laut? Adakah kenaikan diesel akan dicampakkan kepada barang2 perniagaan mereka kelak? Iaitu makanan laut? Jadi nanti makanan laut akan naik harga lah yerk?

Kalau gitu penguasaha2 makanan laut terpaksa berbelanja lebih untuk dapatkan bahan mentah lah yerk? Pengilang2 yang menggunakan makanan laut untuk membuat product mereka pun terpaksa up kan lagi modal mereka lah yerk? Owh.. okey. Ada effect lah pada harga makanan laut dan berasaskan makanan laut. So apa? Takyah makan makanan laut? Ada banyak makanan lain? Biar kita boikot makanan laut pula ke? Owh okey. Thanks atas cadangan pencacai2 umno. Kumawwoo.. heh 

Ameno : Boikot makanan laut = boikot product nelayan = gangu periuk nasi mereka + kerajaan naikkan kos sara hidup = hapus subsidi = bagi kroni = support langkah kerajaan? Adakah aku bodoh piang mcm orang umno?

Share this

0 Comment to " Subsidi bot nelayan hapus, makanan laut naik harga! "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...