Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 20 Mei 2011

Rakyat diminta bersama kerajaan untuk kurangkan subsidi.


Ikut kata awang adek aka bodoh piang nama khusus yang aku bagi kat menteri neh pasal aku geram, dia minta rakyat bersama2 kerajaan dalam isu pengurangan subsidi.

Tidak pula dia jelaskan rakyat perlu bersama2 dalam bentuk macam mana tapi rasanya menteri bodoh piang neh lupa kot yang kita lantik dia untuk bantu kita, bukan kita lantik dia untuk kita pula buat kerja2 bagi pihak dia. Kalau kita letakkan dia di kerusi pemimpin dan kita kena bantu untuk buat kerja2 dia maka apa point dia berada di kedudukan itu? Lebih baik sahaja dia berambos jauh2 dan letakkan aku kat kerusi tue. Then boleh lah aku bagi alasan bodoh piang macam neh kat rakyat marhaen pula.

Bukan kah fungsi menteri itu sendiri ialah buat kerja untuk bantu rakyat? Adakah fungsi menteri sudah bertukar kini? Bukankah fungsi rakyat melantik pemimpin yang sepatutnya boleh buat kerja untuk mereka? Apakah peranan rakyat telah tukar kini daripada pilih pemimpin yang patut bantu rakyat kepada pilih pemimpin dan bantu buat kerja2 pemimpin?

Kalau bantuan tenaga ataupun buah fikiran ada logik juga kat sini. Sama2 jaga keamanan dan keharmonian negara. Tapi kalau bantu kempiskan poket sendiri untuk kembungkan poket kroni aku kira itu sangat gampang. Dan lebih gampang bila si bodoh piang menyebut product "tepung" disitu. Apakah ini petanda tepung bakal naik?

1. semua bentuk roti?

2. semua jenis kek?

3. semua jenis makanan yang berasaskan tepung?

4. semua jenis product yang berasaskan tepung?

Ya terima kasih menteri bodoh piang. Terima kasih kerana naikkan semua harga barang di malaysia. Tak rasanya menunggu saat untuk memamposkan anda.

Ameno : Shutdap lebih bagus untuk bodoh piang.

Share this

0 Comment to " Rakyat diminta bersama kerajaan untuk kurangkan subsidi. "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...