Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 21 Mei 2011

Muhyiddin yasin : Persiapkan mental untuk hadapi kenaikan harga barang..

You are not saying this to me right government? I am warning you. Fuhh. Chelakha. Demm. Fack! Apakah jenis nasihat ini. Baca bawah beb. Suis sakit ahti akan naik. Seriyus.


Terlalu banyak point yang membunuh aku. Seriyus. Aku petik sedikit je.

Kerajaan : Seluruh rakyat Malaysia kini perlu menerima hakikat sebenar mengenai keadaan ekonomi global dan lebih berhemat dalam berbelanja serta lebih fokus dalam memulihara sumber berharga seperti tenaga elektrik dan air, di samping tidak terlalu mengharapkan subsidi.

AmenoWorld : Ye. Aku terima hakikat tue beb. Aku faham korang nak jadikan malaysia negara yang berpendapatan tinggi. Niat  + matlamat korang tue aku support. Tapi bukan usaha. Sebab apa? Sebab sekarang neh yang rakyat macam aku je terhanguk2 dok berusaha untuk mereliasasikan impian negara manakala pemimpin atasan macam korang cuma tahu goyang kaki dan langsung tak pernah berhemat dalam perbelanjaan yang melibatkan wang rakyat. Kalau lue nak joli gaji lue as menteri, aku apa ada kisah beb? Aku no hal. Itu duit ko. Lantaklah. Tapi jadi masalah bila korang berjoli guna duit rakyat. Faham tak?

Memulihara alam? Kasi ayat cantek sket ingat aku jadi bebal ke? Nak pelihara ke pulihara ke buat lah. Sapa halang korang sekarang neh? Masalahnya cara korang tue tak betul. Korang buat benda lain tapi kasi alasan lain itu pasal aku bengkek. Dan siapa pula yang harapkan subsidi lue bhai? Lue mulut ada insurans sket aa.. Duit subsidi tue duit rakyat bukan duit lue. So sapa yang harap pada sapa sekarang neh?

Kerajaan : Tan Sri Muhyiddin Yassin pada Khamis ketika beliau menyeru rakyat Malaysia supaya mempersiapkan mental masing-masing untuk menghadapi kenaikan harga pelbagai produk berikutan kenaikan harga minyak dan penurunan jumlah bekalan makanan yang diakibatkan oleh perubahan iklim sejagat.Dalam kenyataan itu, Muhyiddin juga menasihati rakyat supaya mengawal perbelanjaan masing-masing serta berusaha meningkat bekalan makanan sendiri. 

"Jika ini dilakukan, orang ramai tidak akan terlalu merasai bebannya apabila negara menghadapi kenaikan kos dan inflasi kelak," katanya. 

AmenoWorld : Mempersiapkan mental? Memang tengah siapkan pun. Tengah siapkan untuk fikir kenapa ko menipu rakyat malaysia bahawa harga minyak naik padahal harga minyak sebenarnya mengalami penurunan. Sila lihat sini. Itu yang aku tengah ketuk2 kepala hotak aku untuk cari jawapan. Ke ko tak tengok berita antarabangsa tipiem? Aku suggest ko untuk tengok. Sebab apa global cakap minyak turun. Ye. Aku ulang MINYAK TURUN. 

Bekalan makanan di malaysia tak semuanya di import. Antara yang di import ialah bawang. Takan bawang ada kat india je? Alasan tak logik pasal iklim tue.. haizzhh keluar dari mulut tipiem 1sen. Haizhh.. Lagipun di malaysia belum lagi ada sejarah org mati tak makan tapi mati pasal banyak makan lagi lah ada. Dan akan datang kelak mungkin mati pasal makanan banyak tapi tak mampu beli disebabkan harga yang mahal. Sekarang neh isu bekalan makanan bukan isu pun. Isu HARGA TINGGI yang ko kena fahamkan. Hey sekarang neh ko ke aku yang tipiem? Kenapa pula ko sebagai tipiem tak faham masalah sebenar rakyat?

Bagaimanapun akhirnya ko tetap mengaku bahawa malaysia akan mengalami inflasi + kos yang tinggi. Heran. Najib taknak mengaku pun. Heh. So apakah pelan taktikal ko untuk atasi benda neh akibat pemansuhan subsidi? Ini yang aku rasa semua rakyat tengah tunggu2. 

AMPU kerajaan : Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) Datuk Dr Maamor Osman pula berkata, beliau menerima hakikat bahawa memang bukan mudah untuk mengubah mentaliti orang ramai, tetapi beliau berharap mereka akan kurang membeli barangan yang tidak begitu diperlukan agar mereka mempunyai lebih banyak wang untuk membeli barangan keperluan.


Ameno World : Hahahaha.. nasihatkan apakah ini? Adakah ko nak cakap aku berboros? Itu sebabnya aku tak boleh nak beli barang2 keperluan? Aku rasa ko neh patut letak jawatan je lah. Kata2 ko neh tak mencerminkan pendapatan rakyat malaysia sebenarnya. Ko tahu tak pendapatan rakyat malaysia sekarang neh tak seimbang dengan perbelanjaan mereka? Kalau dulu rm50 ada nilai sekarang neh rm50 dah macam rm5. Ko nak suruh kami beli apa je? Kalau taknak bagi kami beli bukan2, first ko soh kerajaan ko tue jangan promosikan benda yang bukan2 salah satu benda ialah proton. 

Ataupun email 1malaysia yang berharga 50sen  tue. Semakin banyak barang2 yang tak berfaedah yang dijual dihapuskan semakin kuranglah risiko rakyat malaysia membeli barang yang bukan2. Hapuskan juga penjualan rokok. Heheheh.. amacam? Ada berani ka sound pemimpin ko tue? Suruh jimat cermat dalam masa yang sama korang tayang gak iklan2 mengarut suruh orang beli itu ini. Fack betul lah!


Share this

0 Comment to " Muhyiddin yasin : Persiapkan mental untuk hadapi kenaikan harga barang.. "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...