Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 21 Mei 2011

Malam ini minyak naik 0.10sen - .0.30sen.

Dah ramai yang menghebahkan berita neh di facebook. Mereka cakap malam ini kerajaan akan umumkan kenaikan minyak. Bermula tengah malam nanti minyak ron 95 akan dinaikkan sebanyak 30sen. Namun aku rasa sedikit pelik dengan berita tersebut. Dan ramai gak yang pelik dan minta aku check kesahihan berita neh.

Ada lah beberapa orang yang mesej cakap betul ke beb malam neh minyak ron 95 naik 0.30sen? Ada gak yang cakap maybe bukan ron 95 tapi ron 97 sebab kerajaan asyik mainkan isu minyak dunia naik padahal mana ada naik. Sebab tue dua tiga hari neh kerja kerajaan asyik potpet2 pasal subsidi untuk org malas lah, membebankan lah, usaha lah cari pendapatan lain,  pelbagaikan pendapatan lah, kerja keras lah, hutang kerajaan meningkatlah blablablablablabla dan bila lah bn nak blahhhhh berambos terus. Hehehe..

Buat masa sekarang aku dah semak group saya benci harga barang naik dan tiada sesiapa pun dari sana yang bagi info bahawa minyak akan naik malam neh. Selalunya group tue akan dapat info dari member2 yg kerja kat stesen minyak or pemilik station minyak. Tapi ikut rekod sekarang kerajaan pun memang memilih untuk umumkan pada saat2 akhir tanpa notis. Kalau dulu mereka diberikan notis dan di inform through surat tapi sekarang tiada beb. Benda neh disorok habis-habisan sehingga lagi 5,6 jam sebelum petrol di naikkan barulah benda neh leak.

Jadi aku sendiri pun tak pasti betul ke tidak berita yang  tersebar via facebook neh. Dan lagi satu bagi aku kalau kerajaan memilih untuk naikkan petrol pun kerajaan tidak akan naikkan ron 95 pada hari ini or at least sekarang. Sebab apa?

1.Kerajaan dah cakap mereka akan semak harga pada bulan june, so bulan june lah naik harga petrol pun, bukan sekarang. Tapi kalau naik hari neh memang dorang bodoh piang.

2. Tidak akan dinaikkan sehingga 30sen. Aku syak 0.05 - 0.10sen je. Tapi taktahu pula kalau sungguh2 kerajaan kali neh nekad nak naikkan kemarahan rakyat sampai sanggup naikkan 30sen pula. Dan lepas tue bolehlah aku panggil dorang bodoh piang kuasa dua.

3. Kerajaan belum umumkan kenaikan tariff elektrik. Ikut twitter kj beruk tue dia cakap kerajaan akan naikkan tariff elektrik + ron 95 =  dalam masa yang sama. Bila dah kecoh benda tue, tiba2 kerajaan decided nak umumkan kenaikan tariff elektrik dulu pada bulan mei then baru lah minyak ron 95. Kalau ikut aturan tue minyak hanya akan naik selepas tariff elektrik di umumkan naik lah. Maknanya selepas 25 mei pun paling2 cepat.

Apapun kesimpulan yang aku buat satu benda yang pasti minyak pasti akan naik. Oleh itu tak salah pun kita nak meraikan kenaikan minyak sekarang.. hahahhaah..betul tak? So anggaplah hari2 minyak naik!

Ameno : Nak tumbuk muka pemimpin.

Share this

0 Comment to " Malam ini minyak naik 0.10sen - .0.30sen. "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...