Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 8 November 2018

Kenapa Ezam, Latheefa Tak Pertikaikan Azmin Ke Sarawak Guna Jentera Kerajaan? Kenapa Hanya Serang DSWA Sahaja?

KENYATAAN MEDIA | Tuduhan Tidak Berasas Terhadap TPM, Latheefa Koya dan Ezam Patut Malu

Susulan lawatan Timbalan Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Dr.Wan Azizah Wan Ismail ke Julau, Sarawak. Tampil beberapa individu yang menunjukkan rasa tidak puas hati tanpa sebab yang munasabah.


Anggota Majlis Pimpinan Pusat PKR, Latheefa Koya mempersoalkan lawatan Presiden Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Dr.Wan Azizah Wan Ismail ke Julau, Sarawak menjelang pemilihan parti di negeri itu Sabtu ini adalah tidak berasas.

Beliau yang menyifatkan lawatan itu sebagai tidak wajar serta mendakwa Presiden Keadilan menggunakan jentera kerajaan untuk melawat negeri itu atas kapasiti sebagai Timbalan Perdana Menteri serta Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat adalah alasan yang sangat tidak boleh diguna pakai.

Ini kerana beliau (Wan Azizah) tidak bbertanding dan beliau bukan calon untuk sebarang jawatan pada pemilihan kali ini.

"kita boleh saja andaikan beliau (Wan Azizah) melawat kawasan berkenaan kerana sebelum ini ramai tidak tahu tentang Julau sebelum nama kawasan ini hangat diperkatakan. Maka beliau turun sendiri ke kawasan berkenaan dan kebaikannya adalah beliau (Wan Azizah) sendiri melihat keperluan di kawasan Julau.

Adakah beliau berkempen? Sudah tentu tidak. Dan tiada asas mempersoalkan kehadiran YB Larry Sng kerana beliau merupakan Ahli Parlimen kawasan berkenaan."


Seorang lagi individu yang mempersoalkan lawatan TPM ke Julau adalah Mohamad Ezam Mohd Nor. Beliau berkata berlaku perlanggaran etika kewangan negara yang amat ketara.

"Ezam yang turut mendesak Wan Azizah disiasat kerana didakwa melakukan kesalahan penyalahgunaan kuasa dan sumber kewangan negara atas alasan memberikan peruntukan Rm100,000 kepada Julau adalah sangat tidak berasas kerana beliau tidak bertanding pada pemilihan kali ini dan dakwaan seolah beliau cuba membeli undi sangat tidak masuk akal."

Saya melihat kedua mereka ini ada kesepakatan cuba menjatuhkan kreadibiliti Timbalan Perdana Menteri dan menunjukkan betapa terdesaknya mereka untuk membidas Timbalan Perdana Menteri sehingga membuat tuduhan tidak berasas.

Mereka patut berasa malu dan tidak perlu mencampuri urusan TPM yang membuat lawatan ke Sibu. Ini adalah tanggungjawab beliau dan sepatutnya kedua individu terdesak ini menyokong niat baik TPM.

Saya juga ingin bertanya kepada Latheefa dan Ezam mengapa mereka tidak mempersoalkan lawatan Azmin Ali ke Sarawak yang menggunakan jentera kerajaan ketika ini sedangkan beliau merupakan calon Timbalan Presiden Keadilan dan pemilihan peringkat negeri Sarawak akan berlangsung pada hari Sabtu dan Ahad ini.

Razeef Rakimin
Setiausaha 

Pemuda Pakatan Harapan
Sabah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...