Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 10 November 2018

Admin The Patriots Dakwa DAP Mahu Hapuskan Hak 153.

HELMI EFFENDY | ICERD HARUS DISOKONG UNTUK HAPUSKAN HAK 153." - DAP

Haaaaa... tengok ni. 



DAP dah bersuara kenapa dia nak sokong ICERD.

Kata DAP...

"Dalam “Deklarasi Setapak”, pendirian DAP adalah sangat tegas dan kukuh bahawa warganegara Malaysia tidak harus diasingkan dengan label “bumiputera” dan “bukan bumiputera”."

Bila tak ada label Bumiputera dan bukan Bumiputera, ini bermaksud tiada lagi hak keistimewaan yang dimiliki oleh kita orang Melayu dan Bumiputera yang lain sebab hanya label ini sahaja yang membolehkan kita memiliki semua yang termaktub dalam 153.

Lagi dari DAP...

"Selama berpuluh-puluh tahun ini, DAP kekal menentang dasar asimilasi yang diperkenalkan oleh Barisan Nasional, iaitu dasar “Satu Bangsa, Satu Budaya, Satu Bahasa”.

Sejarah perjuangan pemimpin-pemimpin parti kita, sudah tentu boleh menjadi sebuah rujukan bagaimana penolakan dasar diskriminasi kaum dilakukan."

Dan kemudian, DAP kata lagi...

"Seterusnya, DAP perlu memperbetulkan sistem dan dasar perkauman Barisan Nasional secara beransuran, dan sekali gus menghentikan politik perkauman selama ini.

Gantikannya dengan dasar yang berkepentingan memelihara hak setiap kaum, agar semua bangsa di Malaysia dapat terus hidup makmur bersama, demi negara yang mendukung prinsip kita semua sama."

Ini semua hujah-hujah DAP untuk mempertahankan ICERD. Maksudnya, parti Iblis ini dengan jelas mengatakan kepada kita bahawa mereka menyokong ICERD bahawa mereka tidak bersetuju dengan semua kontrak sosial dalam Artikel 153!

Mereka secara tidak langsung memberitahu kita bahawa hak-hak keistimewaan untuk bangsa Melayu adalah bersifat perkauman, diskriminasi yang perlu dihapuskan dengan adanya ICERD. Kalau tak, DAP tak akan berhujah sedemikian:

"Sekiranya DAP masih bertekad untuk menjadi sebuah “parti untuk semua rakyat”, caranya bukanlah untuk menggesa rakyat merendahkan status bangsa masing-masing, atau hanya membawa masuk ahli baru yang berlainan kaum."

Atau...

"Maka, sebagai ahli DAP, kami patut memahami erti sebenar dan justifikasi kesamarataan kaum.

Jangan sesekali terpengaruh dengan kenyataan bahawa perpaduan rakyat hanya boleh dicapai dengan merendahkan status atau kedudukan kaum masing-masing."

Jelas, mereka nak hapuskan hak 153 sebab bagi mereka ia diskriminasi untuk merendahkan hak bangsa lain.

Jadi, masih ada orang yang mengatakan bahawa ICERD tak akan sentuh semua ni? Kononnya ICERD tak akan kacau hak bumiputera.

Bullshit.

Aku cakap bullshit!

DAP dah tunjuk belang dia siapa.

Mana mereka yang semua menjerit pada aku "kita kan ada perlembagaan?" - 10 November 2018.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...