Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 9 November 2018

Farid Kamil Dedah BN Cuba Rasuah 5 Juta Untuk Maafkan Najib & Rosmah, Lokman Lapor Polis.

BERNAMA | POLIS akan memanggil pelakon dan pengarah Farid Kamil Zahari berhubung laporan polis yang dibuat terhadap beliau berkenaan dakwaan cubaan dirasuah RM5 juta oleh kerajaan terdahulu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor SAC Fadzil Ahmat ketika mengesahkan perkara itu berkata, laporan polis tersebut dibuat di Balai Polis Kota Damansara pukul 6 petang semalam, oleh seorang lelaki berusia 43 tahun yang mewakili Presiden Pemantau Malaysia Baharu Lokman Noor Adam.


“Dalam laporan polis itu, pengadu mendakwa melihat satu video di Youtube, di mana Farid memberitahu dia cuba dirasuah RM5 juta oleh kerajaan terdahulu bagi memaafkan bekas perdana menteri Najib Razak dan isteri Rosmah Mansor.

“Pengadu mendakwa Farid sengaja reka cerita untuk menjatuhkan imej Najib dan Rosmah dan mendakwa jika betul berlaku, kenapa Farid tidak membuat laporan kepada SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia),”
katanya hari ini.

Sehubungan itu, beliau berkata pelakon dan pengarah tersebut akan dipanggil dalam masa terdekat.

Fadzil berkata kes itu disiasat mengikut Seksyen 500 Kanun Keseksaan kerana kesalahan fitnah.

Dalam video yang dimuat naik dalam Youtube MyFokus Online pada 7 November lepas, Farid dalam program terbitan TV Al-Hijrah berjudul “Nak jadi artis ke nak jadi ahli politik?” mendakwa beliau cuba dirasuah sebanyak RM5 juta oleh pihak kerajaan terdahulu untuk memaafkan Najib dan Rosmah. – 9 November 2018.

 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...