Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 3 Mei 2018

Ahli Amanah Dedah Rakaman Audio Dipercayai Skandal Mat Sabu, Tuntut Penjelasan Presiden.

Seorang individu yang mendakwa ahli Amanah dari Cawangan Kuala Kedah menuntut Presiden Amanah, Mat Sabu membuat penjelasan mengenai beberapa rakaman audio yang didakwanya adalah skandal.


Individu yang dikenali dengan nama Rizal Bin Bakar itu berkata beliau telah menerima bukti rakaman audio itu dalam sampul surat bersaiz A3 yang diselitkan di wiper keretanya.

Bagaimanapun beliau tidak menjelaskan lanjut kenapa beliau dipilih untuk menyebarkan rakaman berkenaan. Rizal juga tidak menjelaskan lanjut kenapa beliau memilih untuk mengadakan sidang media berbanding menyerahkan rakaman tersebut kepada pemimpin Amanah terlebih dahulu untuk disahkan ketulenannya.



"Sebenarnya saya berdebar neh, dup dap dup dap. Kita datang ini mewakili semua yang berharap. So saya beranikan diri. Pertama sekali nama saya Rizal. Nama bapa saya Bakar. So saya Rizal Bin Bakar. Ahli PAN - Parti Amanah Negara, cawangan Kuala Kedah.

Kita teruskan kepada macam mana bahan bukti ini sampai kepada saya. So saya ni sebenarnya.. (tergantung). Pada saya dia (Mat Sabu) adalah idola saya dan idola kepada ramai orang diluar sana.

Apabila saya berbincang dengan kawan-kawan lain yang sealiran dengan saya, saya mewakilkan diri saya, mewakili semua yang ada di luar saya untuk bertanya kepada Tuan Haji ..

Adakah yang berada di tangan saya, (dan yang lain-lain) benar atau tidak.

Saya taknak panjangkan cerita, pertama kali saya nak tunjukkan WhatsApp.

Kalau tuan-tuan tengok WhatsApp memang nama tu tertulis nama Mat Sabu.. tetapi Mat Sabu ini bukanlah semestinya pemimpin Mat Sabu yang kita sayangi..

Kalau kita tengok disini, tuan punya WhatsApp ini adalah Mat Sabu. Kalau tuan-tuan amati apa yang tertulis di WhatsApp ini, darling.. ada gambar tertampal disini.. saya tak boleh tunjukkan gambarnya disini hari ini disebabkan benda ini agak sulit tetapi jika ada rezeki insya-Allah selepas 36 jam saya akan tunjukkan siapa yang empunya muka ini..," katanya dalam satu sidang media yang diadakan di Hotel Adamson disini hari ini.

Dua rakaman suara yang dipercayai Mat Sabu bersama seorang wanita lain turut diperdengarkan kepada wartawan dan mereka yang mengikuti sidang media live itu siang tadi.

Rizal juga katanya akan mendedahkan beberapa bukti lain termasuklah video selepas menerima penjelasan ataupun jawapan dari Mat Sabu berhubung isu yang dibangkitkan olehnya. 

Menurutnya pihak mereka mempunyai rakaman yang banyak. Encik Rizal juga memberikan Mat Sabu tempoh 36 jam untuk menjawab perkara yang dipersoalkan.

Mat Sabu belum memberikan apa-apa respon balas lagi setakat ini. - 3 Mei 2018. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...