Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 18 November 2014

Page 'Bolehland' Cuak, Lepas Edit Gambar Najib, Dorang Padam Sebab Takut Polis Tangkap.

Aku dah perhatikan beberapa posting dari page bodoh Bolehland. Page tue siyes page yang racist. Haramjadah betul. Konon nak melawan racist bawaan BN dan UMNO. Tapi cara dorang melawan dengan menjadi racist sama sebijik macam BN. Beberapa komen dari kaum india pun ada mengkritik tindakan melampau page tersebut. 

Ini posting dia yang buat huru hara sampai ada laporan polis dari raja report polis kita, si Kulup tue ;


Admin page tersebut edit gambar Najib. Lepas tue dok mengarut dengan memprovokasi bahawa mereka pun ada hak untuk ajak muslim memeluk agama mereka. Dan posting2 mereka banyak yang melakukan provokasi berkaitan keagamaan.

Lihat ;


Aku selalu beranggapan bahawa sekolah jenis cina dan tamil memang perlu dihapuskan. Tapi bukan atas dasar kebangsaan. Sebaliknya ia adalah untuk memupuk semangat perpaduan. Pada aku sekolah yang relevan di negara neh ialah Sekolah Malaysia. Aku malas nak ulas point2 aku tapi dalam beberapa posting kat sini, sini dan yang lain2 yang aku tak jumpa (sebab tak ingat tajuk) ada elobrate apa benda yang aku cuba sampaikan. Ia bukan sebab dengki atau racist. Bagi aku, kita semua tanpa kira agama dan bangsa perlu duduk dalam satu sekolah dan bebaskan sekolah dari unsur2 politiking. 

Dan tengok lagi ;




Ini diantaranya. Lebih banyak posting2 berbaur racist di page tersebut. Dan banyak dia posting benda2 berkaitan keagamaan dengan membayangkan betapa tertindasnya non muslim kat negara neh. Haha. Lawak gile. Penindasan berlaku tapi semua yang miskin tertindas tanpa kira agama dan bangsa kot. Cara dia menterjemahkan penindasan seolah2 non muslim jek tertindas. Apa lancau. Aku setuju POLIS siasat page tersebut.

Bukan. Bukan. Bukan aku rasa terhasut, tergugat, sensitif atau apa. Just aku rasa meluat dengan cara dia yang menyebarkan kebencian terhadap orang Islam dan Islam. Aku juga nak sangat tahu siapakah dalang di sebalik page tersebut. Aku malas nak membuat tuduhan. Kalau dapat tahu sapa punya kerja memang aku maki2.

Aku nak bagitau sikit. Sebenarnya di Malaysia neh takde sekolah jenis melayu. Dan aku percaya orang2 Islam tiada masalah untuk duduk sekolah dengan aliran2 lain dalam satu bangunan andai kita membentuk sekolah satu sistem (sekolah Malaysia). Dan aku kenal ramai rakan2 cina yang sebenarnya mereka tak menolak pun sekolah satu sistem tapi yang mereka meluat tue bila sekolah kebangsaan mencampur-adukkan politik dalam sekolah. Mereka pun tak favor pada modul pembelajaran sekolah kebangsaan. Bukan kerana mereka nak mempertahankan sekolah kebangsaan cina kerana mereka CINA. Tapi kelemahan sistem pembelajaran sekolah kebangsaan sangat ketara dan aku rasa kita jangan la jadi hipokrit. Mengaku sudah.

So apa yang perlu kita buat ialah desak kerajaan ubah sistem dan dalam waktu yang sama raih kepercayaan dari masyarakat cina untuk membentuk sekolah Malaysia. Kita boleh buat sekolah Malaysia dulu, biar masyarakat cina tinjau dari luar dan bila terbukti kita berjaya, perlahan2 mereka akan beralih dan datang kepada kita dan itu secara automatik akan membuatkan sekolah jenis cina dan tamil terhapus dengan sendirinya.

Persoalan dia sekarang neh ialah kau nak hapuskan sekolah orang tapi alternatif kau macam cibai. Buat apa.

Sediakan sekolah Malaysia terlebih dahulu. Bekerjasama dengan pakar pendidikan, ibu bapa, NGO dan rakyat bagi menjalankan kajian sistem apa yang diperlukan dan keluarkan dana serta sokongan bagi membentuk sekolah yang kita rancangkan. Ini baru betul caranya.

Apa yang page bolehland buat ataupun apa geng2 partisan buat baik dari PR dan BN mereka hanya meneruskan sentimen racist dan tak menyelesaikan masalah pun. Masing2 buat perangai sohai. Tolong la polis. Kau cepat2 sikit tangkap malaon bolehland tue. Teringin nak kenal dan tahu sapa dia dan apa tujuan dia dok menyemarakkan elemen kebencian terhadap Islam kat negara neh. 

Bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...