Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 2 Julai 2014

Terowong Runtuh, Jalan Berlubang Di Jalan Imbi. (Dengan Gambar).

Ketika ini kesesakan teruk di sekitar Jalan Pudu, Jalan Imbi, Jalan Bukit Bintang dan sekitarnya akibat kejadian terowong bawah tanah runtuh (pembinaan terowong bawah tanah yang tumbang).

Lihat gambar2 berkaitan ;




















Masih selamat lagi kah penggunaan monorail?

Baca ;

An underground tunnel which is under construction caved in following a pipe burst at Jalan Imbi, here, today.
In the 9.30am incident, the pipe burst was believed to have caused a 19 metre tunnel cave in.
City Fire and Rescue Department deputy director Azizan Ismail said the five metre depth tunnel is an underground project for a four lane road connecting Jalan Imbi to Jalan Pudu.
"We had to order the KL Monorail operators to suspend operations to avoid any mishaps as there are still soil movement," he said.
Azizan said they received a distress call at 10.38am and firemen from the Hang Tuah station were deployed to the scene.
Firemen had placed markings on the ground to monitor the movement of the ground.
Azizan said so far no injuries were reported. -TS-
Kejadian tersebut memberikan kesan kepada laluan monorail di sekitar jalan tersebut. Korang boleh tengok ada kesan rentakan pada jalan2 berhampiran dan pada sekitar pembinaan batang2 konkrit besi yang menyokong laluan monorail. Struktur monorail terkesan, kerana basenya sudah lemah. Kesan retakan jelas pada landasan konkrit monorail. Tiada kematian ataupun kecederaan yang dilaporkan. Dan punca kejadian masih lagi dalam siasatan lanjut.
Itulah.
Kat KL tue dah banyak laluan.
Atas tanah ada. Bawah tanah pun ada. 
Baik korang sediakan prasarana pengangkutan kat kawasan yang takde kemudahan pengangkutan. Balik2 bangunkan kawasan sekitar KL. 
Semua benda ko nak sumbat dalam tue. Risau aje kalau2 ada yang tumbang sehingga mengakibatkan kematian. Ini sapa punya plan la neh. Pening arrr pening arrr 

Update. Korang tengok gambar last yang Malaysiakini amek. Tengok batang konkrit yang ada besi tue retak. Itu bukan konkrit kosong. Nampak tak betapa laluan MRT yang dibina itu benar2 telah menyebabkan ganguan kepada jalanraya dan laluan monorail sedia ada?

Lue fikirlah sendiri. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...