Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 3 Julai 2014

Isu Gelandangan - Ku Nan Jawab Pengguna Media Sosial, RM150 Denda Untuk Penderma Engkar.

Terasa plak aku.

Kepada aku ke dia tujukan kata2 itu?

KAH KAH KAH

Almaklumla, lebih kurang sejam yang lepas aku kan kutuk dia kat sini.

Respon Ku Nan ;



Dan Ku Nan. Niat ko nak jadikan ibu kota bersih tidak akan difahami oleh aku. Sebab aku dah tengok statement ko kat bawah neh.

Rujuk video ;



Kalau tak boleh load, klik sini

Pertama. Aku seriyus tak faham apa kaitan PKR dan Rafizi dalam citer gelandangan neh. Siyes. Apahal tetiba ko heret pasal dorang. Aku dok ulang tayang video di atas 2,3 kali untuk pastikan takde part yang aku terlepas. Untuk mencari kaitan isu Rafizi dalam citer gelandangan neh. Tapi haram ada. Apa yang ko merepek neh Ku Nan oiiiii..

Kedua. Ko lebih focus nak bersihkan KL dari tikus. Takde masalah. Tapi apsal pula ko kaitkan kewujudan tikus dengan golongan gelandangan? Ada bukti ke semua sampah sarap itu dibuang oleh gelandangan akibat diberi makan oleh NGOs? Ke lambat kutip sampah? Ke ramai yang suka buang sampah merata2? Ke binatang terbiar yang mencari makanan dalam sampah akibat kelaparan? Ke pembuangan sampah tidak sistematik? Ke homeless2 kutip makanan dalam sampah akibat tak dapat makanan dari NGOs? Ko neh pun kalau bab menuduh memang no 1 la aku tengok. Macam ko tuduh pengemis2 tidur kat hotel. Bukti ada bukti? Bukti manaaaaa? Lainkali nak cakap apa2 pun bagi la bukti. Standard ko as menteri. Menteri apa bercakap tanpa bukti? MEMALUKAN betul kan.

Ketiga. Ko bercakap pasal sindiket. Bagus tindakan nak banteras sindiket. Tapi sekali lagi. Yang aku tak faham. Ko nak banteras sindiket ko tangkap la dalang. Apasal pula ko babitkan gelandangan dan NGOs yang membantu gelandangan? Apa kaitan dorang dengan sindiket tersebut pula?

Keempat. Tahu pula ko di kalangan gelandangan ada pesakit HIV. Jangan lupakan juga. Ada yang sakit mental. Ada yang trauma dengan masalah hidup. Ada yang sudah tua dan uzur. Sakit. Nak kerja hapanya. Suka2 aje cakap dorang MALAS. Dah tahu wujud sesetengah gelandangan yang bermasalah maka ko sediakan dulu solusi. Bukan main halau2 orang ataupun denda orang lepas tue baru sibuk nak fikir pasal solusi.

Kelima. Ewah ewah ewah.. kemain bangga lagi ko bercakap pasal baitulmal la, zakat la, JKM la, bantuan la.. getik aku mendengarnya Ku Nan oi. Getik ko tahu tak getik. Orang nak menderma kena ikut saluran la. PALE HOTAK KAU BERJAMBUL. Orang punya duit orang punya suka la nak derma kat sapa2 pun. Bukan wajib pun untuk menderma ikut saluran2 yang tersedia. Juga bukan haram pun kalau menderma tak ikut saluran2 yang disediakan oleh kerajaan. Ko sibuk kenapa. Bukan minta duit ko untuk menderma pun. 

Keenam. Sedap2 suruh orang bagi makan dalam masjid la, dalam kuil la apa la. Cakap takde otak kang marah. Tapi satgi bagi makan dalam masjid mula la puak2 UMNO meroyan. Apasal gelandangan kotor2 masuk masjid. Eeee apsal orang melayu masuk kuil, masuk tokong untuk dapatkan makanan. Satgi non muslim kena kutuk la kena hina la kena tuduh la dikatakan nak bagi gelandangan melayu murtad la. Lepas tue tak pasal2 depa kena bagi bantuan ikut agama. Yang muslim p sini. Yang non muslim p sana. Padahal kita nak bersatu padu. Ini isu bantuan. Kenapa perlu asing2kan ikut agama dan bangsa. Itupun kalau AJK masjid boleh kawtim. Buatnya AJK masjid perangai palat macam UMNO? Dah satu kerja lagi nak bergaduh2 bagai. Ehh pergi mampos la. Orang nak bagi makan kat mana2 pun. Kalau tak suka kotor, didik la gelandangan agar buang sampah dalam tong sampah lepas makanan. Btw, aku nampak juga gelandangan2 ini buang sampah dalam tong sampah lepas makan. Tindakan mengaitkan KL yang kotor dengan gelandangan bagi aku satu tindakan yang baseless. Takde asas. Takde fakta, hujah dan bukti yang menyokong kenyataan Ku Nan. Bak sini bukti dulu untuk aku acknowlegde kata2 ko wahai Ku Nan oi.

Ketujuh. Denda untuk pemberi derma ialah RM150. Lebih baik bagi duit tue pada kerajaan. Kata Ku Nan.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KEPALA HOTAK KAU BERJAMBUL.

Faham tak?

KEPALA HOTAK KAU BERJAMBUL.

Tak hingin aku nak bagi kat kerajaan. Aku siap buat kempen boikot jangan bayar zakat kat PPZ lagi. Rujuk sini. Bayar terus pada fakir miskin. Inikan pula buta2 aku nak bagi ko RM150. Dah gila gamaknya menteri kita. Akibat terminummmmmmmmmmmm banyak sangat ye tak?

KAH KAH KAH

Kbai. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...