Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 2 Julai 2014

Media Lapor Menantu TGHH Sokong Keganasan.

Aku antara yang terawal membaca dan share penulisan tersebut kat wall aku. Sebab aku nak baca di kemudian hari. Jadi aku share siap2 kat wall aku. Aku on mobile masa tue. Then aku baca la. Aku baca pun aku tak berapa faham sangat pendirian ISIS ketika itu. Sekarang aku mula merasakan yang cakap2 orang bahawa ISIS ini mungkin betul.

Macam mana tak dikatakan pengganas.

Tak pasal2 aje dorang nak runtuhkan kaabah. Patutnya dorang pertikaikan mereka2 yang salahgunakan fungsi kaabah. Bukan rosakkan kaaabah. Dan satu lagi. Apa pendirian mereka mengenai israel?

Kenyataan ISIL nak runtuhkan kaabah baca sini.

Bagi aku mana2 pihak yang cuba merosakkan kaabah adalah pengganas. Tapi harus difikirkan juga. Media sekarang bukan macam dulu. Kita sekarang di zaman fitnah. Kadang2 satu maklumat itu kita fikirkan betul tapi setelah kita teliti betul2 rupanya maklumat itu adalah palsu, fitnah dan seleweng dari fakta sebenarnya.

Perkara yang sama boleh berlaku ke atas isu ISIS ini. Tak payah la sesama kita nak bertegang urat atas isu yang kita sendiri pun tidak jelas.

Dan baru2 ini Najib menyeru ahli2 UMNO agar bersikap berani seperti pejuang2 ISIS. Teruk juga Najib kena balon dalam isu tersebut. Aku diam lepak ikat tepi satu. Pasal aku dah baca statement oleh ustaz Zahar masa tue. Maleh la aku nak cakap lebih2. Buat malu kaum je la.

Then, PAS menerusi Mat Sabu yang lanyak Najib. Rujuk sini

Dan sekarang PAS kena lanyak balik tak pasal2.

Hah lue fikirlah sendiri. 

KAH KAH KAH

Baca ;






Menantu Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Zaharudin Muhammad menyatakan sokongan secara terbuka terhadap kumpulan militant, Kumpulan Negara Iraq dan Jajahannya (Isil) dan Kumpulan Militan Negara Islam di Iraq dan Syria (Isis) walaupun parti Islam itu tidak berbuat demikian.
Zaharudin, yang juga Ahli Majlis Syura Ulama PAS menulis di laman sosial Facebook miliknya pada 16 Jun lalu, menyatakan kegembiraan apabila kawasan-kawasan di Iraq mula jatuh ke tangan dua kumpulan militan berkenaan.
"Satu demi satu daerah-daerah dan kawasan-kawasan di Iraq jatuh ke tangan mereka seperti Mosul dan sekarang mara ke Baghdad.
"Bukan air mata kesedihan, juga tidak pasti ia air mata kegembiraan, tetapi yang pasti ada berita tentang orang awam di Iraq mendapat pembelaan," katanya, di laman Facebook milik Zaharudin Muhammad. Isu ahli PAS berjuang dan berperang di luar negara timbul apabila salah seorang ahlinya secara terbuka memuat naik gambar di laman Facebook berhubung pertempuran yang disertainya di Syria. -TMI-

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...