Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 15 Julai 2011

Kenapa queen elizabeth pakai kuning jumpa najib?


kah kah kah

Ratu pakai kuning beb. Pakai kuning jumpa najib beb. Bukan baju dia je kuning, dengan bunga2 ros dia sekali kuning.

kah kah kah 

Adakah ini satu kebetulan? Aku rasa tak mungkin. Ini jelas satu sindiran. Satu sindiran hebat kepada najib dan kepimpinan barisan nasional atas isu bersih. Kekejaman kerajaan dan polis ke atas peserta bersih mendapat perhatian luar biasa dunia disebabkan kesalahan dorang sendiri. Peserta bersih jelas tidak melakukan apa2 kesalahan dengan berdemo dan memakai baju kuning. Orang luar tahu. Dorang pun gelak guling2 lepas tahu pakai baju kuning di malaysia boleh kena tahan polis. 

Najib tak rasa tersindir ka? Najib tak rasa termalu ka? Dengar khabar najib tidak di sambut dengan karpet merah ketika keluar dari kapal terbang sewaktu mula2 tiba di UK. Kalau aku wakil UK yang bertanggungjawab sambut najib, aku hampar karpet. Tapi karpet kuning. Kasi perli dia habis2. 

kah kah kah

Dan disebabkan bersih juga lah dengar khabar presiden cameron membatalkan makan malam nya bersama najib. Betul ka? Benda neh belum keluar berita lagi beb. Tapi yang pasti lepas neh mesti najib dan maloan2 umno akan melemparkan semua kesalahan ke atas bahu anwar ibrahim. Confirm! Instead of mengkaji kesalahan dan kelemahan mereka sendiri, lebih senang campak semua kesalahan ke atas bahu anwar ibrahim. Ratu pakai kuning pun mesti anwar gak yang hasut ratu tue. Silap2 anwar yang suruh tukang hias bunga tukar kepada bunga kuning..

kah kah kah

Aduhaiii.. tak boleh blah arhh.. mesti takde alasan lain. Wehh tempat aku hujan neh.. mesti keroje anwar neh weh.. 

kah kah kah

Nota : Ingat, kempen hari raya kita tahun neh ialah berbaju kuning pada hari raya pertama. Seluruh rakyat malaysia tak kira kaum dan agama mesti memakai kuning pada hari tersebut. Sebarkan menerusi blog dan twitter. Buat banner pada yang pandai. Thanks.

Ameno : Sindiran hebat, cayalah!!! Terbaekk...

Share this

0 Comment to " Kenapa queen elizabeth pakai kuning jumpa najib? "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...