Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 16 Julai 2011

Tutorial : Cara redirect google images search ke blog


Tutorial season dah mai. Nak rileks jap. Aku baru tahu benda alah neh tadi so nak share kat sini untuk kemudahan kekawan kelak. Korang nak tahu tak apa kepentingan benda alah neh? Kegunaan benda alah neh ialah ;

1. Masukkan HTML redirect google image search di blog - bila orang search image yang ada kaitan dengan blog ko - hasil paparan search [result of search image] akan memaparkan blog ko bersama dengan image yang berkenaan.

2. Tanpa HTML redirect google image search di blog - bila orang search image yang ada kaitan dengan blog - dia hanya paparkan image dan di belakang [background] ialah blank - bila dia pangkah x kat gambar image - baru masuk ke blog ko untuk image detail dan etc.

Itu kalau dia pangkah image. Kalau dia save terus dari sana, maka dia tak perlu pun masuk blog ko kan? Elok buat benda neh sebab boleh tambah traffic. Aku dah cuba tadi. Memang berjaya. Hopefully kekawan yang ada blogspot pun buat untuk sama2 tambah traffic memasing.

Ini step dia ;

- Mula2 pergi dashboard - design - edit html - cari neh ==> </body>

Macam biasa bagi memudahkan pencarian korang kena type ctrl + f.

Dah jumpa? Pastekan benda alah neh di atas word neh. Contoh

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">if (top.location != self.location) top.location.replace(self.location);</script>

</body> <-- paste code atas di atas perkataan neh.

Lepas tue save dan boleh cuba hasil sendiri. Search image atas nama image yang korang save kan. Nama image sebenarnya memainkan peranan yang cukup penting dalam SEO dan menaikkan PR masing2. Aku akan update pasal neh lainkali. Sekian.

Nota : Info tutorial dari sini.

Ameno : Rehat dulu..

Share this

0 Comment to " Tutorial : Cara redirect google images search ke blog "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...