Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 9 Jun 2011

Hot : Hannah Yeoh Cauvinist dan racist!!!

Salam 2 all.

Teman tertarik dengan kontroversi baru yang dicetuskan oleh kaum biaDAP baru-baru ini berkaitan isu status "bangsa anak" didalam Sijil Kelahiran. Lapuran yang jelas bersikap provokasi ini disiarkan oleh media portal pro-Anwar MalaysiaKini (dilampir dibawah).

Ceritanya ADUN biaDAP Hannah Yeoh baru-baru ini beranak hasil perkahwinan dengan seorang suami India bernama Ramachandran Muniandy. Beliau cuba mendaftarkan anak perempuannya yang dinamakan Shay Adora Ram sebagai kategori keturunan "bangsa Malaysia" kerana mendakwa anaknya keturunan Cina bukan India pun bukan! Tapi campuran benih kopi susu Cina-India.

Hannah bukan tak tahu tidak ada bangsa bernama bangsa Malaysia. Malaysia adalah nama sebuah negara yang dahulunya dikenali sebagai Tanah Melayu. Sebarang rujukan kepada rakyat sesebuah negara disebut "warganegara", bukannya bangsa. Adakah Hannah mahu anaknya dilabel sebagai bangsa keturunan "Anak Tanah Melayu?"

Dan Malaysia terdiri daripada gabungan etnik besar bangsa Melayu-Cina-India-Iban-Dayak-Kadazan dan banyak lagi. Jadi kalau Hannah nak main wayang kata anaknya "anak Malaysia" juga tidak boleh - kerana tidak cukup syarat. Campuran benih India dan Cina sahaja tidak cukup untuk melayakkan anaknya dipanggil "anak Malaysia". Kalau betul mahukan anaknya dilabel dengan label "anak Malaysia", maka Hannah perlu dapatkan benih semua bangsa yang ada dalam Malaysia, dan setelah disahkan campuran DNA semua bangsa itu, barulah boleh dipertimbangkan samada layak atau tidak anak Hannah dilabel "anak Malaysia". Atau lebih canggih lagi, teman boleh cadangkan kepada Parlimen anak campuran benih semua kaum dan bangsa ini dilabel sebagai keturunan "Anak 1-Malaysia"!!!

Kalau setakat campuran benih "Cina-India", bolehlah Hannah memohon untuk melabelkan anaknya sebagai "anak Cindia". Itupun kalau mahu. Mungkin boleh minta wakil rakyat biaDAP yang ada untuk usulkan dalam Parlimen untuk label baru "Cindia" tersebut.

Satu persoalan besar yang timbul daripada keengganan Hannah meletakkan label keturunan anaknya itu ialah adakah Hannah ini sendiri bersikap cauvinis, prejudis dan rasis: sebab kalau mengikut amalan pendaftaran anak negara ini anak tersebut wajar mengikut keturunan bapanya - iaitu Tamil, atau India. Adakah Hannah tidak mahu anaknya dikenali sebagai keturunan Tamil atau India? Kalau ini benar, maka sikap Hannah Yeoh ini sudah pasti memberi persepsi yang sangat rasis dan cauvinis!!! Apatah lagi didalam amalan masyarakat Cina, nama keluarga sang isteri akan hilang sebaik sahaja berkahwin. Bukankah ini juga satu bentuk diskrimanasi?

Teman tengok ini tidak lain selain tindakan mencabar dan provokasi oleh kaum biaDAP ini. Masa kakitangan wakil rakyat biaDAP bernama Teoh Beng Hock ditemui mati terterap di SPRM, maka riuh kata dia telah membuntingkan teman wanitanya sebelum kahwin. Dalam bahasa orang Melayu - anak haram. Bukan main kaum biaDAP menuntut anak haram itu didaftarkan atas nama Teoh Beng Hock. Ini sekaligus memberi gambaran seolah-olah kaum biaDAP ini menggalakkan hubungan seks sebelum perkahwinan. Padanlah dema tak kisah bila ada kutu "mengunyit" China-doll sampai naik muntah si amoi dikerjakannya!

Tak tahulah teman mungkin dibawah konsep "negara kebajikan", semua ni halal lah kot yop. Sejak-sejak "negara Islam" dah jadi arwah ni, macam-macam boleh yop! Silap-silap Karpal Singh boleh jadi tukang patwa Negara Kebajikan nanti yop!!!

Dan teman cabar kaum biaDAP ni, kalau sampai anak sendiri campuran Cina-India pun dia tak mahu mengaku sebagai Cina + India, macam tu tutup saja semua sekolah aliran Cina atau Tamil. Pasal kalau ikut logik wakil rakyat biaDAP ni, semua sekolah patut dinamakan sekolah Malaysia, atau lebih tepat lagi Sekolah Kebangsaan Malaysia, sekolah bagi semua bangsa di Malaysia. Kalau macam tu, eloklah kita tukar semua sekolah aliran Cina dan Tamil kepada "Sekolah Kebangsaan 1-Malaysia"!! Okay ke ke tu kaum biaDAP?

Adios amigos. Grasias senorita!

Wallahua'lam & wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Rabu
06 Rejab 1432
08 Jun 2011

*Gambar ini sekadar hiasan sahaja dan tiada kena mengena dengan sesiapa pun samada kaum Anwarinas atau Anwariyun, ianya sekadar gambar seekor beruk sedang nak tidoq sebagai penghias artikel!

Kat atas neh ialah artikel bangang dari blog bangang zulkifli nordin. Korang boleh fikir tak keadaan otak dia sekarang macam mana? Aku suspect dia neh dah takde otak dah.. pasal tue cara bercakap pun macam tak berakal..

Apa masalahnya pun dengan anak malaysia? Anak malaysia merujuk kepada anak2 yang lahir di malaysia. So kita namakan bangsa malaysia supaya kita sedar bahawa kita semua adalah bersaudara di bawah satu negara. Ini juga adalah salah satu bentuk perpaduan. Aku taknampak tindakan hannah neh salah atau silap kat mana2. Dia cuma nak menyemarakan rasa cintakan malaysia dan dalam masa yang sama kurangkan jurang racism dikalangan rakyat malaysia..

Sebenarnya isu racist neh dah menguris ramai rakyat malaysia. Tak payah pandang jauh, tanya aje diri kita masing2. Adakah kita berkawan dengan orang2 cina dan india? Adakah kita rasa seronok mempermainkan isu racist untuk menyakitkan ahti kawan2 kita? Tidak kan? Silap2 anak zulkifli nordin berkahwin dengan bangsa cina yang dia paling benci sekali.. hahahah.. Allah swt maha besar.. zulkifli nordin akan terima balasan gak nanti.

Ameno : aku bangsa malaysia beb.. hahahah

Share this

0 Comment to " Hot : Hannah Yeoh Cauvinist dan racist!!! "

Catat Komen

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...