Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 23 Mei 2011

Kompleks pentadbiran Islam bernilai RM500 juta di putrajaya : Relevant kah?

PUTRAJAYA: Sebuah kompleks pentadbiran Islam bernilai RM500 juta akan dibina di sini bagi menempatkan kesemua 13 agensi kerajaan berkaitan pentadbiran Islam di bawah satu bumbung. 

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, kini kedudukan agensi terbabit agak berselerak di beberapa tempat di Kuala Lumpur dan Putrajaya menyebabkan kemampuan untuk menggerakkan aktiviti secara bersama tidak dapat dilaksanakan."Ada sektor tertentu, bahagian dan sel yang akan kekal berada di tempat yang lama tapi ada sektor yang akan berpindah ke sini terutama kumpulan pentadbiran atasan," katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian sumbangan khas bernilai RM1 juta kepada 26 badan bukan kerajaan (NGO) Islam di sini hari ini.



Jamil Khir berkata, projek itu sudah pun mendapatkan kelulusan Kabinet di mana kompleks yang terdiri daripada empat blok itu akan dibina dengan dana daripada Tabung Haji.

Pertamanya aku tak condemn project neh. So tak perlulah nak salah faham or nak marah2 aku pula. Benda yang aku nak sentuh cuma ada 3 isu. Ataupun 3 perkara je. Jangan ingat bila aku highlightkan benda neh korang fikir aku dengki + marah bila kerajaan nak selaraskan sistem pentadbiran mereka.

1. Dana tabung haji.

Hehehe.. dana tabung haji yerk? Itu duit aku beb. Aku rasa ramai duit orang islam malaysia bersepah kat sana. Duit aku, duit korang.. Hehehe.. takde hal kalau seriyus nak buat pembangunan umat islam tapi ada sedikit hal persal napa pula dana tabung haji digunakan untuk biayai projek neh yang satu sen haramjadah takde keuntungan kepada pemilik2 akaun tabung haji hah? 

Membina kompleks neh satu sen pun tak memacu kembali modal yang dikeluarkan. Jangan2 lepas ko bina ko kata kerajaan kena bayar sewa plak kat kontraktor2 tertentu yang membina bangunan neh? Macam kes putrajaya dulu lah. Mahathir kata kediaman perdana menteri di putrajaya bukan dibina guna wang rakyat sebaliknya guna dana swasta tetapi sudahnya yang bayar sewa tiap2 bulan sapa?? sebut betul2 nama mereka.. sebutt.. ya betul RAKYAT. 

Ulang lagi.. apa dia??? RAKYAT.. ya rakyat bhai. Lue, aku, kita semua bayar sewa kediaman putrajaya bernilai beribu2 ringgit sebulan untuk rosmah + najib goyang punggung dalam tue. Hehehe.. geram kan? Kalau dorang nak goyang punggung aku no hal tapi biarlah bayaran sewa untuk dorang berbaloi kepada aku balik. Kalau aku dapat apa2 hasil dari :"pelaburan sewa" tue seronok gak bayar2 sewa utk kediaman piem dan tipiem. Neh satusen haramjadah tak dapat apa2 beb, sapa tak bengkek?

Bagi aku kurang sesuai kerajaan bina guna dana tabung haji walaupun aku tahu tabung haji = GLC. Takpayahlah usik duit2 itu untuk bina benda2 yang cuma menguntungkan golongan elit.

2. Merujuk kepada statement yang aku dah highlightkan warna biru di atas.

Nampaknya rm500juta = untuk alihkan golongan2 elit = ke pejabat yang lebih selesa. Bukan semua kakitangan beb. So apa point sampai telan rm500 juta? Hanya beberapa orang je yang berpangkat tinggi. Hehehe.. pengalihan mereka kat sana pun agak pelik. Kalau sungguh nak alih, baik ko alihkan semua kakitangan tak kira siapa pun mereka. Lepas tue bangunan2 lama tue ko kasi jual. Duit tue kasi tabung haji balik. Baik buat pelaburan yang lebih menguntungkan. RnD pembuatan makanan halal pun lagi bagus dari bagi jamil khir buat bangunan2 untuk dia lepak dalam tue. Hehehe..

3. Siapa yang di alihkan dan siapa yang kekal.

Yang neh lagi lah kita kena peduli. Kerajaan nak alihkan agensi apa? JAWI? Hehehe.. kalau kerajaan nak alihkan JAWI maka bangunan JAWI tue nak buat apa pula? Kita kena amek peduli 13 agensi kerajaan yang bakal di alihkan oleh kerajaan. Kena amek tahu bangunan apa yang bakal dikosong. Macam mana kerajaan nak bayar balik kpd tabung haji dengan pelaburan sia2 bina kompleks islam neh? Adakah bangunan2 tersebut jadi hak milik tabung haji? Jadi pusat sewa ke? Kena amek peduli. Silap2 kerajaan jual tapak2 bangunan tue, duit masuk poket pemimpin + kroni. Dah selalu berlaku pasal tue aku terfikir. Bukan aku tuduh ye. Aku cuma terfikir. Hehehe..

Sebenarnya menempatkan kesemua agensi islam di bawah satu premis bagi aku satu idea yang bagus. Tapi entah kenapa aku takley percaya cakap2 penipu neh. Siyes. Tak kiralah sebagus mana pun pelan + perancangan mereka tetapi masuk je bab pelaksanaan sure loser. Hancur bhai hancur.. sebab tue aku tak yakin pada kerajaan. Kepercayaan aku pada mereka hilang ataupun lebih tepat lagi memetik kata2 bf gay aku.. OUTZ..  Hehehehe..

Ameno : memetik kata2 bf gay aku.. OUTZ. <== cepat printscreen ye umno totok.. i loikeees kontroversi.. kah kah kah..

Share this

0 Comment to " Kompleks pentadbiran Islam bernilai RM500 juta di putrajaya : Relevant kah? "

Catat Komen

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...