Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 23 Mei 2011

Hot : Senarai pemegang saham LYNAS!


Di atas neh ialah senarai pemegang saham lynas corp. Aku dapat dari fb joyce lee. Memang dia sebarkan untuk tujuan kita semua sebarkan pun. Pemilik2 saham lynas malaysia neh ada yang berselindung di balik nama syarikat beb. So susah nak dig keluar nama pemilik2 syarikat tersebut buat masa kini. Aku percaya kalau kita boleh keluar satu persatu pemilik2 syarikat berkenaan kita akan jumpa sesuatu yang menarik disitu.

Melihat kepada pemilik lynas neh kita boleh tengok berapa ramai yang akan rugi kalau operasi lynas diberhentikan di malaysia. Especially HSBC. Sebab HSBC australia ada kaitan dengan operasi lynas malaysia. Tak pasti samada ia ada kaitan dengan HSBC malaysia ataupun tidak. Hehehe.. 

Kalau dah macam tue memang harapan untuk menghentikan lynas adalah sangat2 sukar lah di malaysia. Ye tak? Mana taknya melihat senarai pemegang saham pun bukan jenis calang2 orang. Patutlah pahang defend sangat operasi lynas malaysia.

Yang kat bawah neh pula petikan berita antarabangsa pasal pembantahan rakyat malaysia terhadap isu lynas malaysia ;



Nampaknya isu bantahan lynas dah meluas ke pengetahuan pihak luar. Media arus perdana malaysia tidak melaporkan pasal bantahan rakyat terhadap lynas secara meluas. Mungkin kerajaan suruh tutup mulut bagi menjaga reputasi Lynas. Bacaan penuh kat sini.

Sebenarnya ramai yang tak faham dan sering ajukan soklan kenapa baru sekarang bantah lynas? Kenapa tidak bantah ketika projek ini baru berjalan? Meh sini aku terangkan serba sedikit kenapa ;

1. pahang baru tahu ia adalah projek yang merbahaya. ketika mula2 dibina kerajaan tidak terangkan secara detail, so rakyat tak faham.

2. rakyat2 prihatin korek info neh sendiri, mereka siasat dan buat macam2 pembacaan mengenai operasi lynas.

3. perlukan masa lah untuk research dan sebaran kan. Almaklumlah kita rakyat, bukan ada modal  + pengaruh. so penerangan kecil dulu2, lepas tue baru meluas bila media siarkan.

4. time tue pembinaan kilang tetap berjalan.

5. tapi penyebaran bahaya lynas tetap berterusan sehingga mereka berhimpunan. Dari sekecil2 himpunan 10-12 orang kini mereka berjaya kumpulan ratusan ribu untuk bantah projek neh. faham tak? dari sekecil2 suara satu dua bantahan bagi mereka yang dah buat research dan sedar bahaya projek neh, akhirnya suara2 mereka neh dipedulikan oleh rakyat pahang dan malaysia untuk menyokong bantahan mereka.

Jadi itulah sebabnya bantahan ini dilihat lewat padahal hanya kita sahaja yang lewat tahu, orang2 kat sana terutamanya yang pakar2 kesihatan mereka sudah bantah secara persendirian, kecil2, dan akhirnya bantahan mereka mendapat sokongan rakyat apabila rakyat mendapat maklumat yang betul. 

Kerajaan beri maklumat yang salah. Jangan percaya pada mereka. LYNAS membunuh. Rakyat china sebagai saksi. Sila siasat sendiri di negara china kalau korang berkemampuan pergi sana untuk buat research. 


Ameno : adnan mencarut ada berapa part pula?

Share this

0 Comment to " Hot : Senarai pemegang saham LYNAS! "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...