Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 9 Mac 2011

Ibrahim Ali minta tubuh suruhanjaya lucut kerakyatan!



WOW.. Ibrahim Ali.. baru-baru ini dalam parlimen telah mencadangkan satu usul agar ditubuhkan satu jawatankuasa yang membolehkan kerakyatan seseorang itu [warga malaysia] dilucutkan jika ;

1. tidak setia kepada negara [baca barisan nasional].

2. memburuk-burukkan malaysia [baca barisan nasional] di luar negara.

Ha Ha Ha..

Adakah perlu bercakap tipu untuk mempertahankan kerakyatan yang kita miliki sekarang? 

Ibrahim Ali juga meminta agar akta hasutan yang sedia-ada dipinda supaya ;

1. Orang bukan islam di larang memetik ayat-ayat Alquran ketika berkempen.

2. Orang bukan islam tidak boleh memberikan tazkirah di masjid.

Aku rasa kalau orang bukan islam memberikan ucapan atau 'briefing' kenapa mereka hadir ke majlis di masjid pada hari itu tidaklah boleh dikategorikan sebagai tazkirah. Dia neh faham ke apa maksud tazkirah sebenarnya? Heh.

Cadangan supaya orang bukan islam dilarang memetik ayat Alquran ketika berkempen pula, aku serahkan kepada yang arif-pandai untuk ulas. Sebab benda neh aku tengok ada kebaikan dan ada juga keburukannya. Biarlah pakar agama mengulas isu neh lebih lanjut. Me touch do want. 

Baca berita lanjut kat bawah neh ;

KUALA LUMPUR 8 Mac - Kerajaan hari ini dicadang supaya menubuhkan Suruhanjaya Perlucutan Kerakyatan bagi melucutkan kewarganegaraan terhadap mana-mana rakyat yang jelas terbukti tidak menunjukkan kesetiaan kepada negara.

Datuk Ibrahim Ali (Bebas-Pasir Mas) berkata, tindakan tegas seperti itu perlu diambil kerana sudah ada individu yang sanggup memburukkan negara melalui tindakan bercanggah dengan undang-undang. Tanpa mengira kaum dan keturunan beliau berkata, mereka yang sengaja berbuat demikian sememangnya tidak layak menjadi rakyat Malaysia.

''Sebagai contoh baru-baru ini terdapat seorang pemimpin pertubuhan haram iaitu Pengerusi Hindraf yang kini bersembunyi di London telah menghantar memorandum kepada 21 pihak dengan memburuk-burukkan Malaysia.
''Oleh itu, sama ada kaum Melayu, Cina, India atau sesiapa sahaja yang menjadi warganegara tetapi tidak menunjukkan kesetiaan kepada negara sememangnya tidak wajar menjadi rakyat Malaysia. Oleh itu adalah penting kerajaan wujudkan suruhanjaya ini untuk mengambil tindakan ke atas individu berkenaan," katanya.

Beliau berkata demikian ketika membahaskan titah ucapan Yang di-Pertuan Agong pada persidangan Dewan Rakyat hari ini.Ibrahim berkata, adalah penting suruhanjaya itu diwujudkan supaya rakyat tidak sewenang-wenangnya memburukkan negara seperti mana yang dilakukan oleh sesetengah pihak yang tidak bertanggungjawab.

Selain itu, beliau turut meminta kerajaan meminda Akta Hasutan atau mewujudkan satu undang-undang baru bagi melarang mereka yang bukan Islam mempersoalkan seruan azan serta membaca petikan ayat-ayat suci al-Quran khususnya ketika berkempen.Beliau berkata, syor itu adalah sejajar dengan Islam sebagai agama rasmi Persekutuan.
''Ketika ini sudah ada pihak bukan Islam mempersoalkan seruan azan selain tindakan beberapa ahli politik bukan Islam membaca ayat-ayat suci al-Quran sedangkan mereka sebenarnya dilarang berbuat demikian. ''Begitu juga kejadian orang bukan Islam bercakap di dalam masjid. Walaupun mereka boleh melawat masjid, tetapi itu tidak bermakna mereka boleh memberi tazkirah. Tazkirah sepatutnya disampaikan oleh orang Islam kepada pihak yang bukan Islam," katanya. Dengan adanya peruntukan undang-undang beliau berkata, perkara seumpama itu dapat dicegah.

Ameno : Takutnya kena lucut kerakyatan lah plak pasnie.. ha ha ha

Share this

43 Responses to " Ibrahim Ali minta tubuh suruhanjaya lucut kerakyatan! "

  1. makin mengong ong dia ni.. dah gila kot..

    BalasPadam
  2. pasni yg sokong be end je yg dok dlm mesia. yg xsokong be end sume dah kene buang / lucut kerakyatan. nak lari mana eh?

    BalasPadam
  3. kepala abah dia.. dia ingat Malaysia ni kepala abah dia punya.. bodoh!

    BalasPadam
  4. apabila orang yg jahil agama dan jahil segala2 berkata2..... bebal punya baem ali

    BalasPadam
  5. Apa maksudnya setia sebenarnya? Adakah setia maksudnya angguk kepala dengar cakap tak melawan sepatah perkataan pun? Kalau ye, Malaysia dah hancur.

    BalasPadam
  6. sape2 yg suke lompat party pn lucut jgk la...

    BalasPadam
  7. Kita cadang tubuh Suruhanjaya Diraja untuk menangkap katak bagi di sembelih dan dibuat sup ong ong ong

    BalasPadam
  8. aku sokong komen''sape2 yg suke lompat party pn lucut jgk la...'' hkuman tampar 50 kali pon leh jgak

    BalasPadam
  9. geng songkok tinggi ni makin melampau kan...walaupun pd hakikat nya nmpk mcm baik tujuan suruhanjaya lucut kerakyatan ni..tapi kalau lulus konpem diorang akn slah gunakan...pala hotak dia lah!

    BalasPadam
  10. makin tua makin bodoh..kalo tadak org nak membangkang,nak membetoi kan keadaan,bek jgn wat pilihanraya,wat ja bagi adik bradik hgpa suma jadi menteri,senang nak rembat harta kerajaan,apala bodoh sangat nihh..burukkan kerajaan bukan maksudnya burukkan MALAYSIA,burukkan kerajaan tu burukkan BARISAN NASIONAL,UMNO & KATAK2NYA..bodoh betol..abeh dah rembat harta,takkan nak diam?bangang sungguh punya statement,sapa la undi dia,kaldai..

    BalasPadam
  11. dia dapat datuk dia balik ka?

    BalasPadam
  12. aku syorkan berahim ni dilucutkan kerakyatan negeri kelantan dulu laaa, sbb dia khianat pd negeri kelantan, dan buruk2kan kerajaan kelantan.

    BalasPadam
  13. eh?? berapa banyak Suruhanjaya Diraja yang nak ditubuhkan ni???

    BalasPadam
  14. brahim katak ni klu jd artis@penyanyi,dia la yg paling kontroversi & sensasi utk kejar glamer.tp bila nyanyi,suarany mcm katak bentong panggil ujan.pitching lari.nk glamer je lebih.hahaha...

    BalasPadam
  15. bab org bukan islam membaca petikan ayat al-quran dh bnyk dibincangkan..dlm al-kuliyyah pun pnh ade..dri kesimpulan die..kalo orang bukan islam tu berniat baik..ape salahnye..lagipun kalo die salah..kite yang islam ni la kene betulkan..bukan maki dan hentam die mcm UMNGOK..dan lagi satu mane tau org bukan islam tu dpt hidayah..last peluk islam.. ke diorg takut penyokong parti islam bertmabh kot..

    BalasPadam
  16. Lucutkan kewarganegaraan Akjan yg mengaku sebagai Sultan Sulu ttp mempunyai kewarganegaraan Malaysia...

    BalasPadam
  17. kalu semua nak kena lucut kerakyatan sbb kutuk beend..nampak gaya malaysia ada chance dipenuhi dgn pendatang2 asing yg memenuhi quota dankehendak beend..senang je bagi ic biru kat pendatagn2 ni..kuasa ditgn mereka.. ibrahim you've really lost your mind this time..better get some help before its too late..

    BalasPadam
  18. kalo hina atau burukkan negara kena lucut kerakyatan..kata ibrahim ali.. tp bagaimana pula ibrahim ali dok hina negeri kelantan atas pimpinan PAS..nak kena lucut negeri jugak ker???? cakap mcm org tak dak otak...

    -zaki-

    BalasPadam
  19. ong ong ong ong.dlu saya pernah cakap nga member2.cakap kt dia org ong ong tak kan berubah.dia org tak percaya. dio org cakap kali ni ong ong dh berubah.sekarang dio org snyum je.bru semua tau yg ong ong tak kan berubah.itu lah ong ong tak kan berubah sampai bila2.

    BalasPadam
  20. kalau kepala hotak dah x cerdik... itulah jadinye... kalau nak buat statement tu selak2lah buku perundangan dulu.. jgn ikut sedap kepala hotak aje..

    BalasPadam
  21. macaM GADAFFI LA DIE NI. ADA NEGARA MAJU TAK KASI RAKYAT DIA NAK CAKAP APA DIARANG NAK CAKAP KAT LUAR NEGARA?


    KOLOT NAK MAMPUS

    BalasPadam
  22. bodo katak ni

    BalasPadam
  23. kah kih kuh -- duduk kat mongolia lah lepas ni kita semua --kah kih kuh

    BalasPadam
  24. apa maksud diorg yang sebenarnya ni? tak setia kepada negara ke,kepada BN? ini dah kira memaksa untuk jadi yes man la ni..kena setuju dan sokong diorg je..what the hell? berita2 camni buat aku makin kuat untuk surrender kerakyatan aku sebab aku dah ada peluang untuk jadi rakyat jerman...kalau kerajaan msia hanya mahu penyanggup2 diorg je yg duduk kat msia tu...apa akan jadi nnt erk?percayalah,mereka akan berperang sesama sendiri kalaulah sikap macam ni diteruskan. bukaklah minda oii...kita ni bukan bodoh, bukan tak de tamadun, pemimpin sepatutnya bagi contoh yg baik kepada rakyat bukan, ni menjurus ke arah kehancuran dan kerosakan negara yang serius. nampak sangat tak sayang negara...kita ke pemimpin? kamu org ada jawapannya...

    BalasPadam
  25. Anak rantau komen ko aku amek dan jadikan artikel kat sini

    http://amenoworld.blogspot.com/2011/03/hot-luahan-student-luar-negara.html

    BalasPadam
  26. biaq pie lah dia nak cakap apa.....masing2 nak tunjuk kuasa....DUNIA ni aku yang pun...bagi sesiapa gilakan kekayaan.....Mati nanti jgn ko sangka ko boleh hari.....AKAN disoalkan yang terkubu dihati.....itu adalah janji....janji yg pasti.Ada berani kaaa....sila...sila...

    BalasPadam
  27. dh xder kerakyatan..depa nak suh yg dilucut tu jadi rakyat mana lak?..kuikuikui!..lawak sengal!

    BalasPadam
  28. kalau dah bodoh terimalah hakikat kau tu bodoh la ibrahim..nak belagak pandai..dah lah muka macam setan..tuiii!rasa nak ludah je muka jahanam ni..tiap benda yg keluar dari mulut dia mesti tak masuk akal..dah gila babi agak nya.

    BalasPadam
  29. ibrahim ali ni memang memalukan kaum melayu..tak pasal pasal sebabkan dia nanti semua bangsa lain ingat melayu bodoh cam dia..SHUT UP lah STUPID IDIOT>kalau ko depan muka aku memang aku tampar muka kau.

    BalasPadam
  30. Butoh pak ang,ang,ang...
    Tarik kutak kurik kundi..
    Tora amounnn.........

    BalasPadam
  31. bahasa al quran adalah bahasa arab...betul tak....org yg duduk di NEGARA ARAB bukan semuanya islam.yg saya tak faham kenapa negara ARAB tu tak mengHARAMkan kepada yg bukan berugama ISLAM saja mengunakannya.

    BalasPadam
  32. katak ni merosakkan imej agama islam kepada bukan islam...Allah turunkan Quran untuk semua maknuasia...bukan untuk katak sahaja.....apa salahnya DAP mengambil ayat2 Quran untuk ceramah dia...ini sebagai nasihat kepada pengundi untuk ikut jalan yang benar, bukan depa menghina Quran...PAS kerja keras untuk mertabatkan Islam, sayang nya ameno mempolitikkan isu ini untuk memainkan emosi melayu at the expense of the religion....jgn le senang2 nak buang negeri takut nanti mayat sendiri tak di terima bumi....

    BalasPadam
  33. katak ni merosakkan imej agama islam kepada bukan islam...Allah turunkan Quran untuk semua maknuasia...bukan untuk katak sahaja.....apa salahnya DAP mengambil ayat2 Quran untuk ceramah dia...ini sebagai nasihat kepada pengundi untuk ikut jalan yang benar, bukan depa menghina Quran...PAS kerja keras untuk mertabatkan Islam, sayang nya ameno mempolitikkan isu ini untuk memainkan emosi melayu at the expense of the religion....jgn le senang2 nak buang negeri takut nanti mayat sendiri tak di terima bumi....

    BalasPadam
  34. ibrahim ali ni memang memalukan kaum melayu..tak pasal pasal sebabkan dia nanti semua bangsa lain ingat melayu bodoh cam dia..SHUT UP lah STUPID IDIOT>kalau ko depan muka aku memang aku tampar muka kau.

    BalasPadam
  35. dh xder kerakyatan..depa nak suh yg dilucut tu jadi rakyat mana lak?..kuikuikui!..lawak sengal!

    BalasPadam
  36. kalau dah bodoh terimalah hakikat kau tu bodoh la ibrahim..nak belagak pandai..dah lah muka macam setan..tuiii!rasa nak ludah je muka jahanam ni..tiap benda yg keluar dari mulut dia mesti tak masuk akal..dah gila babi agak nya.

    BalasPadam
  37. kalau kepala hotak dah x cerdik... itulah jadinye... kalau nak buat statement tu selak2lah buku perundangan dulu.. jgn ikut sedap kepala hotak aje..

    BalasPadam
  38. brahim katak ni klu jd artis@penyanyi,dia la yg paling kontroversi & sensasi utk kejar glamer.tp bila nyanyi,suarany mcm katak bentong panggil ujan.pitching lari.nk glamer je lebih.hahaha...

    BalasPadam
  39. makin tua makin bodoh..kalo tadak org nak membangkang,nak membetoi kan keadaan,bek jgn wat pilihanraya,wat ja bagi adik bradik hgpa suma jadi menteri,senang nak rembat harta kerajaan,apala bodoh sangat nihh..burukkan kerajaan bukan maksudnya burukkan MALAYSIA,burukkan kerajaan tu burukkan BARISAN NASIONAL,UMNO & KATAK2NYA..bodoh betol..abeh dah rembat harta,takkan nak diam?bangang sungguh punya statement,sapa la undi dia,kaldai..

    BalasPadam
  40. eh?? berapa banyak Suruhanjaya Diraja yang nak ditubuhkan ni???

    BalasPadam
  41. aku sokong komen''sape2 yg suke lompat party pn lucut jgk la...'' hkuman tampar 50 kali pon leh jgak

    BalasPadam
  42. apabila orang yg jahil agama dan jahil segala2 berkata2..... bebal punya baem ali

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...