Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 6 Mac 2011

Daphne iking peluk islam!

Aku rasa ramai kot yang kenal aktress dan pengacara yang bernama dapne iking neh. Betul tak? Baru-baru neh dia dah berkahwin semula selepas bercerai. Dia bercerai dengan suami dulu aku rasa semua orang dah baca sebabnya. So malas lah aku nak ungkit sebab-sebab perceraian dia. Lagipun benda lepas. Namun yang aku nak share neh bukan isu dia re-kahwin sebaliknya isu dia peluk islam. Meh baca bawah neh ;

KUALA LUMPUR - Pengacara terkenal yang juga pelakon filem Belukar, Daphne Eleanor Iking mengesahkan beliau telah memeluk agama Islam awal bulan lepas.
Pemenang anugerah Aktres Harapan Terbaik pada Festival Filem Malaysia Ke-23 itu turut mengakui beliau telah melangsungkan perkahwinan dengan seorang usahawan, Azmi Abdul Rahman atau lebih dikenali sebagai Joe, 30-an, pada 8 Januari lalu.
Ini merupakan perkahwinan kedua Daphne, 31, yang sebelum ini mengahwini Ryan Chong Yiing Yih, 33 dan dikurniakan seorang cahaya mata, Isobel Daniella Iking, 4.
"Saya memeluk Islam bulan lalu dan kemudian bernikah pada 8 Januari. Majlis kesyukuran secara kecil-kecilan telah diadakan di kampung halaman saya di Keningau, Sabah," akui Daphne.

Aku tak tahu nama islam dia apa. Tapi aku harap ada lah usaha untuk membantu dia memahami islam yang sebenarnya. Aku takmo lah lepas dia masuk islam, dia dibiarkan terkontang kanting macam tue aje. Then ble dia wat salah.. mula lah orang nak menyalahkan dia padahal hakikatnya tiada siapa pun bimbing dia ke jalan islam.. kebanyakkan mualaf2 kat malaysia neh mmg macam neh. Lepas masuk islam tak dibimbing dan dibentuk betul2. Kebanyakkan dari mereka amek alternatif sendiri untuk mencari ilmu. Itupun masih ada yang tersasar dan memilih untuk keluar dari islam semula. Malahan ada juga individu yang sengaja masuk islam semata2 demi duit..

Sepatutnya untuk semua mualaf2 yang baru peluk islam samada melalui perkahwinan ataupun apa-apa sebab.. mereka haruslah dimasukkan ke kelas2 agama tertentu untuk mendalami islam. Barulah mereka akan memahami islam dan seterusnya mengamalkan apa yang mereka pelajari. Kelas2 seperti ini pula patut wajib.

Bukan apa, kalau tidak nanti isu seperti masuk islam, keluar islam akan sering bermain2 di malaysia. Se-olah2 islam adalah baju yang boleh tukar ikut suka ahti. Apa pun semoga suami daphne iking boleh membimbing dahpne iking ke jalan yang benar lagi lurus.


Sumber berita dari kosmo.

Ameno : Selamat datang ke dunia islam.

Share this

22 Responses to " Daphne iking peluk islam! "

  1. kalo x salah, name dia Dahlia :)

    BalasPadam
  2. aiseh.... baru nak tackle.... apa2pun .... bimbinglah saudara baru ke jalan yg betul..

    BalasPadam
  3. Daphne... ni setau aku penyokong kuat PKR... masa PRU 2008 dulu... harap2 la ni sokong PR lagi..

    BalasPadam
  4. hm....hati cynical ku berkata ~ i dont think dia masuk islam demi islam dan demi Allah SWT ~

    BalasPadam
  5. tanpa nama...kalao betul pun, bimbing lah supaya hati di aterbuka terima islam

    BalasPadam
  6. Assalam...alhamdulillah jikalau benar ape dikate...tambah sorg lagi muslimah...Kita doakan sahaja semoga Daphne terus mendapat hidayah hingga ke syurga...amin

    ►Kontest : Blog Review Assignment 1 Oleh Jejaka Terhangat

    BalasPadam
  7. Tanpa Nama berkata...

    hm....hati cynical ku berkata ~ i dont think dia masuk islam demi islam dan demi Allah SWT ~


    agama islam mengajar kita supaya sentiasa bersangka baik dalam setiap perkara..

    BalasPadam
  8. 1st time aku x stuju ngan Tanpa Nama..x baik bersangka buruk..

    BalasPadam
  9. Takde kaitan ngan politik la... ayah dia tym PRU2008 dulu calon DAP kat penampang...

    Hmm... tp dah lama baca berita kat surat khabar yg daphne ni ad beli quran sbb nak kaji...

    Alhamdulillah~

    BalasPadam
  10. alhamdulillah...dia dah dapat petunjuk dari Allah..harap2 ramai lagi yg akan mendapat petunjuk selepas ini,terutama penyokong kuat BE END...

    BalasPadam
  11. jgn sangka buruk, ikhlas atau x dia masuk islam, tu urusan dia dgn Allah..kita kena sokong and bimbing dia..jgn nak kutuk2.. cermin diri dulu..

    BalasPadam
  12. I Love You More Then Before,Dahlia! Keep Going With Everything You Do! (^_~)

    BalasPadam
  13. aq mmg mnt dye ni blakon..mudah-mudahan urusan sbgai sdra bru d prmudahkn oleh ALLAH..

    BalasPadam
  14. ade tbace komen kt atas... jngan meragukan samaada die msuk Islam coz something... Klau dah dpat Hidayah.. aq bsyukur gle... lgpon bkannye ko bleh bace hati die( dtjukan kpada yg mragukan motif alpheine)

    BalasPadam
  15. bila ada yang masuk islam, mesti ada keluar pasal nama islam. macam wajib pulak walaupun tak dinafikan seelok-eloknya nama arab. apapun, Alhamdulillah

    BalasPadam
  16. jgn sangka buruk, ikhlas atau x dia masuk islam, tu urusan dia dgn Allah..kita kena sokong and bimbing dia..jgn nak kutuk2.. cermin diri dulu..

    BalasPadam
  17. ade tbace komen kt atas... jngan meragukan samaada die msuk Islam coz something... Klau dah dpat Hidayah.. aq bsyukur gle... lgpon bkannye ko bleh bace hati die( dtjukan kpada yg mragukan motif alpheine)

    BalasPadam
  18. 1st time aku x stuju ngan Tanpa Nama..x baik bersangka buruk..

    BalasPadam
  19. tanpa nama...kalao betul pun, bimbing lah supaya hati di aterbuka terima islam

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...