Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 9 Mac 2011

Nazri Aziz sahkan FLOM wujud!


Nah. Terpana dah bloggers umno yang menafikan kewujudan FLOM = First lady of malaysia. Sebab apa? Sebab nazri aziz = menteri di jabatan perdana menteri dah sahkan perkara tersebut di parlimen. Baca sini ;

Senarai enam pegawai yang ditugaskan kepada Divisyen Wanita Pertama Malaysia (FLOM) pada direktori Jabatan Perdana Menteri dikeluarkan dari laman sesawangnya bagi mengelakkan kekeliruan, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz.Direktori dan laman web Jabatan PM sedang dalam proses kemas-kini, untuk elakkan kekeliruan,” katanya di bangunan parlimen hari ini.

Nazri mengulangi kenyataan yang dibuatnya pada Disember tahun lalu bahawa 'divisyen' berkenaan bukan sebahagian daripada jabatan PM tetapi adalah senarai pegawai yang dipinjamkan bagi 'membantu' Datin Seri Rosmah Mansor dengan 'tugasnya' sebagai isteri perdana menteri.

 “Saya ingin menjelaskan soalan ini telah dijawab saya pada 25 Disember 2010“Tak ada kakitangan tetap dan kontrak khusus untuk isteri perdana menteri sebaliknya pegawai dari pejabat PM dari masa ke semasa membantu isteri PM dengan menjalankan tugas beliau selaku isteri pada perdana menteri ,” katanya.

Tambahnya, mereka yang ditugaskan itu bagi kerja-kerja sementara itu adalah kakitangan yang telah diambil bertugas di pejabat perdana menteri. "Tidak timbul elemen elemen kos tambahan kerana mereka yang ditugaskan itu adalah kakitangan pejabat PM,” katanya lagi.

Dalam jawapan bertulisnya, Nazri juga berkata kos keseluruhan lawatan rasmi Rosmah ke Arab Saudi, Oman dan Bangladesh ditanggung kerajaan berjumlah RM134,317.76.


Dalam penjelasan itu, Nazri berkata rombongan yang diketuai Rosmah itu turut disertai menteri wanita, isteri-isteri menteri-menteri, menteri besar-menteri besar, ketua menteri serta beberapa pegawai kerajaan.Rombongan ke bandar Riyadh, Muscat dan Dhaka itu juga mendapat kelulusan jemaah menteri.





1. Nazri aziz mengaku sendiri FLOM memang wujud di website. Bukan rekaan blogger pakatan rakyat okey.

2. Dipadamkan untuk elakkan kekeliruan. Kenapa nak elakkan kekeliruan? Mana aku tahu.. lue fikirlah sendiri.

3. Kakitangan perdana menteri ialah kakitangan mem [rosmah mansur] perdana menteri gak. Tak percaya? Nazri sendiri yang cakap beb. Kakitangan yang dilantik untuk berkerja dengan perdana menteri diberikan kepada rosmah untuk membantu kerja-kerja rosmah. Adakah perdana menteri tiada kerja sehingga pengurangan kakitangan tersebut tidak menjejaskan dia? Ataupun memang dia melantik ramai kakitangan untuk diletakkan di JPM? Kalau gitu dah wujud kos-kos yang tidak perlu. Kerja tiada, jawatan + gaji = ada. Heh.

4. Rosmah pergi luar negara sebab di luluskan oleh jemaah menteri. Bukan atas jemputan sebagaimana yang rosmah mansur tegaskan. Rosmah juga guna wang negara. Angka 134, 317.76 ialah angka yang tercatat dalam hansard parlimen. Angka sebenarnya berapa? Lue fikirlah sendiri. Lawatan seminggu = rm134, 317.76 bukanlah angka yang berpatutan disitu sekalipun figura ini mungkin benar. Walau bagaimanapun aku tak mempercayai langsung no neh. Ha Ha Ha..
Ameno : FLOM = WUJUD beb. Tunggu belog umno spin.. ha ha ha

Share this

12 Responses to " Nazri Aziz sahkan FLOM wujud! "

  1. "membantu tugas sebagai isteri perdana menteri"

    apa tugas isteri perdana menteri? ada dalam perlembagaan negara ke tugas isteri perdana menteri? bukan tugas isteri menjaga suami ke? bukan jaga kerja2 suami atau pun negara yg suami memerintah.

    BalasPadam
  2. mmg hell..

    BalasPadam
  3. Malaysia dah macam Tunisia. Bini PM pun nak menyibuk hal negara. Tgk tunisia camne sekarang...

    BalasPadam
  4. Lambat sungguh si Nazri nak mengesahkan yer, dah sampai nak jadi FLOp baru bukak mulut. http://bit.ly/gEWpDA

    BalasPadam
  5. this is so sannoying! dia nak ada jabatan sendiri?? OMG!!! apa je laaa sangat tugas dia?

    BalasPadam
  6. bodoh nye gemuk ni. dah la hina islam scr terang2. haih, x sedar diri sungguh gemuk ni

    BalasPadam
  7. WE ONLY NEED PM AS OUR LEADER.........HER WIFE IS NOT NEEDED AT ALL TO US MALAYSIAN...IF SHE WANT TO TAKE PART,JOIN INTO ELECTION FAIR AND SQUARE JUST LIKE ANWAR'S WIFE IN NEXT PRU.....SHE DOESNT DESERVE ANY RIGHTS TO GOVERN,WHO THE HECK IS SHE???...U CAN GUIDE PM COZ ITS YOUR JOB AS WIFE BUT NOT MALAYSIA...ITS PM'S JOB AS A LEADER,COME ON OUR DEAR PM,ACT NOW AS TRUE LEADER OR AT LEAST AS A MAN WITH A PRIDE.....HERE,THE CRITICAL ISSUE IS ALL ABOUT WHICH ONE IS OUR TRUE LEADER,PM OR ROSMAH???

    BalasPadam
  8. si big ne mmg ade ati nk jd PM pon!!!malah nk brtanding kat kwsn lembah pantai nk beat nurul izzah la kununnyee!!bluweekkk!!!

    BalasPadam
  9. Dalam jawapan bertulisnya, Nazri juga berkata kos keseluruhan lawatan rasmi Rosmah ke Arab Saudi, Oman dan Bangladesh ditanggung kerajaan berjumlah RM134,317.76...

    awat murah sangat pakcik... tido bawah jambatan ke? pegi naik tongkang eh?

    BalasPadam
  10. wow..? mmbntu tgas isteri piem...?...hahaha... untung la piem...!!!!

    BalasPadam
  11. this is so sannoying! dia nak ada jabatan sendiri?? OMG!!! apa je laaa sangat tugas dia?

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...