Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 6 November 2016

TMJ Sindir Gerakan #Merah Kaw-Kaw Dengan Video Parody (Video Inside).

Semalam Gerakan #Merah ada buat perhimpunan di hadapan bangunan Malaysiakini bagi menuntut penjelasan berhubung isu menerima dana dari luar negara, Soros untuk mengucarkacirkan keadaan politik dan keamanan negara ini.

Baca : Halimunan Turut Hadir Ke Demo Merah Lawan Malaysiakini.

Dilaporkan lebih kurang 10,000 (abah kau 10,000) yang hadir dalam demo tersebut, menurut kata ketua Gerakan Merah iaitu Jamal Yunos.

  Dalam demo tersebut, beberapa aksi memukul badan diadakan sebagai sesi pertunjukan ataupun gimik mungkin berikutan kegagalan mereka memasuki premis Malaysiakini bagi meruntuhkan bangunan tersebut selepas didapati premis tersebut dilindungi pihak polis. Pertunjukan itu adalah pertunjukan silat mengikut kenyataan dari Gerakan Merah.

Ini adalah video silat oleh kumpulan Merah pada semalam ;



Dan video pertunjukan di atas mendapat respon dari Tengku Mahkota Johor (TMJ). TMJ menggunakan cara unik bagi membalas video pertunjukan tersebut.

Ini adalah video 'jawapan' kepada kumpulan berkenaan ;




Video parody TMJ kepada kumpulan merah ini mencecah perkongsian hampir 12,000 dalam masa 3 jam selepas dimuat-turut oleh fb Johor Southern Tigers.

Rata-ratanya disokong oleh ramai orang terutamanya oleh bangsa Johor.

Dalam video berkenaan, sekumpulan lelaki berbaju merah seolah2nya sedang bersilat dan memukul diri sendiri di satu kawasan dan tiba-tiba munculnya kelibat TMJ. TMJ kemudiannya, dengan menggunakan pistol menembak semua sekali dan berpaling pergi sambil membuat aksi seperti 'entah apa-apa la kumpulan badut sarkis berbaju merah neh, sekali aku tembak mampos kau semua'. 

Hehe.

Untuk rekod, TMJ turut menyatakan dia tidak berpihak kepada kumpulan kuning mahupun kumpulan merah.

Amacam? Kumpulan Merah nak jawab ke tak parody dari TMJ neh? Kena sindir kaw-kaw neh? Tak panas ke woi?

KAHKAHKAHKAHKAH!

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...