Ahad, 6 November 2016

Ini Bukti 10,000 Orang Hadir Demo #Merah Di Pejabat Malaysiakini. (Termasuk Halimunan)

KAHKAHKAH

KAHKAHKAH

KAHKAHKAH

Seriyus bro? 10,000 orang datang berdemo?

 
Laporan berita di atas memetik kenyataan dari Jamal Yunos yang mengatakan demo siang tadi dihadiri lebih kurang 10,000 orang. Pada awalnya plan nak bawa 30,000 yang tiba-tiba jadi 20,000 tetapi yang datang CUMA 10,000 JER. (kehkehkehkehkehkehkeh).

Dan ini pula gambar-gambar yang kita petik dari sebaran bloggers UMNO sendiri. Bukan dari pembangkang tau.

Tengoklah sendiri betul ke tak betul 10,000 yang datang berdemo ;









Beberapa gambar yang disebarkan oleh mereka tetapi hampir kesemuanya mensasarkan kepada satu sudut je. Maksud aku highlightkan pada ruang tertentu je.

Perasan tak?

Hanya dari bahagian depan. Lepas tu sasarkan kat geng2 yang pegang placard tu. Nak tahu kenapa? Sebab hanya sudut-sudut tu je ada kelibat merah dalam bentuk fizikal yang boleh dilihat oleh mata kasar kita. Manakala di sudut-sudut lain pula ialah si halimunan-halimunan yang datang berdemo untuk memberikan sokongan.

KAHKAHKAKAHKAHKAH

Dan mereka kata ;


Tak malu betul temberang orang. Tak payah guna kalkulator pun. Korang pergi zoom kat gambar2 tue dah buat kiraan sendiri. Malaysiakini anggarkan 700 orang? Itupun aku rasa tak tepat. 500 ada la kot.

KAHKAHKAHKAH.

Dan yang bangangnya, ada pula yang percaya ;



Macam takde otak. Untuk menilai gambar2 yang tersebar tu. Gunakanlah akal untuk kaji sikit.


Tak kisah la 100 orang ke 200 ke 500 ke yang datang protes. Sebut je la angka kehadiran dengan betul. Tak perlu malu. Demo lawan GST kat bangunan KASTAM pun tak sampai 500 orang protes pun. Kat depan bangunan Parlimen untuk halang wakil rakyat pembangkang angkat sumpah pun kecik je bilangan orang yang datang berhimpun.

Point aku ialah. Berhenti anggap kuantiti adalah faktor penting untuk satu-satu demo tu berjaya atau tidak. Ia boleh jadi salah satu faktor kejayaan tetapi bukan bermaksud jika tanpa kuantiti ini, demo akan gagal.

Impak atau kesan-akibat dari demo itu yang lebih mendatangkan kontroversi sebenarnya.

Sambung balik cerita penipuan dari geng2 sebelah sana. Demo #merah kat depan pejabat Malaysiakini tadi, memang tak sampai 1,000 orang pun. Tak payah nak memperbodohkan penyokong2 korang dengan angka 10,000 la 12,000 la apa la. Bukan aku suka sangat nak menyibuk tapi malangnya memang ada yang ikhlas pula bersama-sama Jamal neh. Bagi yang ikhlas-ikhlas ini fikir mereka owhh perjuangan demi ABATA. Agama. Bangsa. Dan negara. Padahal habuk pun takde.

Bercakap tentang penerimaan dana dari luar. Aku pun tak suka. Tetapi boleh ke kita pasti bahawanya BN sendiri tak menerima mana-mana dana pilihanraya dari pihak luar?

Apatah lagi Malaysiakini pun dah nafi. PDRM sedang siasat kan? Tak payah nak political sangat la. Kalau korang percaya pada PDRM, tunggu la abang-abang polis kau siasat. Aku tak rasa benda neh akan ada progress. Agak2 dalam sebulan takde apa-apa action dari polis, dah boleh sangat dah kita anggap case neh lebih kepada propaganda politik. Polis pun mungkin akan berbasa-basi time tu cakap dalam siasatan, dalam siasatan padahal taknak direct clearkan nama pihak2 yang terjejas dari segi imej dan reputasi supaya benda neh jadi permainan politik. Ini adalah apa yang aku jangka akan berlaku.

Nak tahu betul ke tak, tunggu selepas sebulan. Aku dah masak dengan perangai pakcik Khalid kau tu.

Isu yang babitkan pembangkang. Mesti ada belit-belit. Isu yang babitkan intergriti kerajaan belum siasat dan nafi laju2. Contohnya isu dakwaan Misuari tentang penglibatan pimpinan Malaysia dalam penculikan di Sipadan pada tahun 2000. Belum siasat pun, keterangan Misuari pun tak diambil, bukti yang ada dalam tangan Misuari pun tak berpindah ke PDRM, dah laju2 nafi. Pelik kan? 

Aku bukan kata aku percaya pada dakwaan tersebut. Tetapi sekurang2nya polis perlu ada usaha untuk memastikan kesahihan dakwaan tersebut.  Jumpa Misuari minta la bukti. Yang dia sibuk cakap besar depan media buat apa. Bak sini bukti tu kalau betul ada sangat. Biar aku siasat. Betul ke tak cerita kau neh Misuari. Tapi polis hanya nafi. Laju-laju pula tu. Orang macam biasa. Spekulasi la. Kenapa, kenapa, kenapa. Kan? Malas nak cakap lebih-lebih. Oke la bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...