Selasa, 10 Februari 2015

Penyokong DSAI Buli Mahasiswa YG Desak Anwar Bersumpah Di Depan Mahkamah Bagi Membuktikan Dia Tidak Meliwat SBA.


Penyokong Anwar macam haram. Ramai-ramai dok buli satu orang. Berhujah la kenapa ko mempertahankan bahawa Anwar tiada keperluan untuk bersumpah. Setakat cakap pongpang blah blah.. dan membebel tah hapa-hapa buat apa. Langsung takde kualiti punya penyokong.

Tapi sedikit sebanyak kualiti penyokong Anwar memang bermasalah sebenarnya. Lebih2 lagi semenjak terjadinya filem KAJANG-MOVIE. Ceramah terakhir-akhir punya akhir paling akhir akhir seakhir akhirnya di beberapa lokasi sebelum pembacaan keputusan rayuan pertuduhan liwat II pun menunjukkan trend penurunan sokongan ke atas sosok tubuh Anwar Ibrahim.

Adakah rakyat percaya kepada tuduhan bangang Saiful Bukhari Azlan?

No.

Adakah rakyat sekarang beramai2 sokong BN kembali?

No.

Apa yang rakyat buat ialah mereka protes senyap. Meluat pada PR. Terlalu meluat sehingga tak tergambar dek kata-kata. Dari kita gaduh sana gaduh sini baik aku settle down buat kerja aku elok2 dan mampos ko la PR pun. Nak jadi apa pun jadi la. Takde masa dah aku nak turun dengar ceramah korang. Cukup2 la dah terkena.

So kepada penyokong2 Anwar yang masih membanjiri (banjir la sangat), menghadiri dan menyertai siri ceramah umum tersebut sebenarnya memang bermasalah. Kau semua bagi harapan palsu pada Anwar, PKR, DAP dan PAS konon ceramah menyelesaikan masalah padahal ceramah2 seperti itu sepatutnya dihentikan terus dan ditamatkan riwayatnya kerana ia tak memberikan apa-apa impak ke atas apa yang diperjuangkan Anwar (kes liwat II).

Video pembulian ;

 

Nak pecah-pecahkan muka orang konon. Perangai serupa haram. Samseng gila mana yang nak menyelesaikan hujah dengan memecahkan muka orang yang menghadirkan hujah? Bodoh gila penyokong-penyokong PKR neh.

Menurut laporan video di atas, mahasiswa berjanggut tue ialah mahasiswa dari UIAM. Hadir ke pembacaan keputusan akhir kes rayuan liwat II dengan membawa hujah bahawa Anwar perlu didesak untuk bersumpah bagi membuktikan dia tidak meliwat Saiful Bukhari Azlan.

Yang kemudiannya tindakan tersebut membuatkan penyokong2 PKR sentap dan meroyan. Selain provoke dan buli individu tersebut secara beramai-ramai, mereka juga claim bahawa mahasiswa tersebut pengecut apa bagai. Padahal dia datang sorang2, datang ke kumpulan PKR yang sokong Anwar, bagi hujah bahawa Anwar perlu bersumpah, korang buli dia ramai2, siap nak tumbuk pecah muka dan eh apa dia pengecut?

Bagi aku. Situasi dia sepatutnya begini. Orang yang akalnya waras, otaknya sihat, mindanya cerdik akan menyahut seruan perbahasan dengan melakukan perbahasan bukan pembulian dan provokasi ataupun ramai2 mengelilingi dia dan bercakap cakap sedangkan si tuan punya badan 1 ada mulut, 2 telinga, 2 mata nak lawan dengan korang yang banyak mulut, banyak mata, banyak telinga secara berterabur macam mana.

Duduk la diam2 dan one by one la berbahas kenapa tidak perlu bersumpah. Walaupun kelakar juga aksi mahasiswa yang ajak bertumbuk, actually dia mempelawa untuk saling tumbuk bertumbukan selepas di provoke dan aksi itu memang kelakar pada aku tapi yang tue boleh la dianggap hiburan pagi selasa tapi aksi penyokong2 PKR yang gagal menggunakan hujah untuk menjawab hujah sebenarnya satu pembodohan. Memang takde kualiti la penyokong2 PKR neh. Jenis meroyan banyak.

Eh k la. Bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...