Khamis, 8 Januari 2015

Isu Pembalakan - Ngeh Umum Mahu Saman Berita Harian.


Berita harian dan seluruh geng2 UMNO patut gunakan isu berkenaan untuk cungkil lebih
banyak kain dalam dan projek2 yang membabitkan Ngeh dan suku sakatnya. Tapi aku syak negatif sikitla pada geng2 UMNO neh. Pada aku stail dorang kan macam neh.

UMNO tahu satu rahsia pemimpin DAP.
Dorang bukan nak dedahkan.
Dorang akan cari jalan untuk kawtim dengan mendapatkan kelebihan yang berpihak kepada UMNO. UMNO takan berjuang demi rakyat la. 56 tahun dah berlalu dan kau semua boleh nampak kesan-kesannya. Tetap perlukan NGO dan RAKYAT gak yang bangkit dan melawan permainan ahli2 politik dan partisan kat Malaysia neh.

Susulan dari penyebaran beberapa poster dan link-link berita yang mengaitkan Nga dan Ngeh dalam isu pembalakan di Kelantan punca kepada banjir teruk pada akhir tahun 2014 yang lepas, Ngeh kali neh bangkit menafikan dakwaan tersebut.

Ngeh dalam satu kenyataan yang dipetik dari Malaysiakini menyebut bahawa syarikat tempat dia melakukan pelaburan sama sekali tidak pernah terlibat dalam kegiatan pembalakan samada di Kelantan atau mana-mana negeri lain. Sebaliknya mereka hanya terlibat dalam projek penanaman semula pokok atas tanah dengan melakukan satu usahasama perniagaan dengan Yayasan Islam Kelantan (YIK).

Malaysiakini juga melaporkan bahawa Ngeh juga mengumumkan akan menyaman Berita Harian atas satu laporan pemberitaan yang mengaitkan syarikat tempat dia melabur dengan aktiviti pembalakan dan seterusnya menjadi penyebab kenapa banjir semakin teruk di Kelantan.

Menurut Ngeh laporan tersebut berniat jahat dan Ngeh turut menyertakan satu surat yang dari Jabatan Alam Sekitar Gua Musang yang mengesahkan syarikat Upayapadu (syarikat yang Ngeh lakukan pelaburan) mematuhi segala spesifikasi dan syarat2 dampak alam sekitar.

Ngeh juga membidas laporan yang mengaitkan dia dengan aktiviti pembalakan punca kepada banjir bahawa kawasan2 tempat syarikatnya melakukan kegiatan langsung tidak terjejas dengan banjir sebaliknya ia berlaku 65km dari kawasan tersebut.

Boleh percaya ke cakap Ngeh neh? Aku rasa semua orang tahu kot aku tak percayakan Ngeh dan Nga sama macam aku tak percayakan BN.

Kau semua nak percaya silakanlah.

Aku takan lawan dia dengan isu2 fitnah. Cuma kenyataan2 dia perlukan verifikasi untuk membebaskan dia dari persepsi tersebut. Aku cadang nak godek2 maklumat yang ada untuk menilai samada si Ngeh neh berkata benar atau tidak.

Bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...