Isnin, 24 November 2014

Menteri Mengaku Kenal Dalang Penceroboh Cameron Highlands - Tapi Tiada Pendakwaan?

La.

Kenal dalang rupanya.

Baca ek pengakuan menteri kat bawah neh jap ;



Point menteri.

1. Menteri kenal dalang yang meneroka dan mencerobohi kawasan tanah tinggi Cameron Highlands.

2. Menteri juga akui ada bukti berupa beberapa gambar berkenaan perkara tersebut.

3. Namun menteri tidak boleh mendedahkan perkara berkaitan.

4. Juga tidak boleh 'bercakap banyak'.

5. G. Palanivel mengakui bahawa dia seringkali menerima aduan daripada peniaga dan penduduk di sekitarnya berkaitan aktiviti penerokaan haram di Cameron Highlands.

6. Perkara tue dah berlarutan dari 10, 5 tahun yang lepas.

7. Kata menteri ada sesuatu di sebalik sesuatu tapi tak mendedahkan secara terperinci apa yang dimaksudkan sebagai sesuatu di sebalik sesuatu.

Yang penting. Menteri ada sebut secara jelas ;

- Perkara neh bukan baru. Dah berlarutan bertahun2 lamanya. Paling kurang 10 tahun. Kalau ikut point Sultan Pahang lagi dasat. Sejak zaman BRITISH tue.

KAH KAH KAH

Apa2 pun point neh membuktikan bahawa perkara tersebut telah lama berlarutan tapi tidak ditanggani atau tidak dapat ditanggani. Tak rasa pelik ka? Takan la seseorang boleh melakukan pencerobohan selama 10 tahun tanpa dikenakan sebarang tindakan? Sedangkan rempuh pagar pun kerajaan kau gila2 huha sana huha sini macam buat jenayah berat pula. Ini kan pula terokai tanah secara haram. Takan PDRM, ATM, SULTAN, MB, PM, MENTERI semua tak mampu nak membanteras kegiatan tersebut? Zahid Hamidi menteri kaki sound2 orang pun tak mampu bertindak ka?

Bapak gila hebat samseng kat Cameron Highlands tue beb. 

- Ada bukti bergambar. 

Hak ala. Ada bukti bergambar. Gila kau kalau ada bukti pun PDRM tak mampu nak buka kertas siasatan dan buat pendakwaan. Sedangkan PDRM boleh aje buat siasatan dan kepada mendakwa LIWAT II meskipun takde bukti kukuh. Semata2 guna pengakuan Saiful aje terus buka kes dan dakwa Anwar sana sini buat gempak negara dan menyusahkan orang dengan permainan2 politik depa tak pasal2. Apa cer?

- Aduan demi aduan ada. Tapi menteri tak boleh bertindak menyelesaikan masalah.

La. Jadi menteri tadah telinga dengar aduan. Ada bukti bergambar pun tak guna. Tak diambil tindakan. Jauh sekali buat pendedahan. Nak cakap banyak pun tak berani.

BANGANG betul la.

Apa guna bukti.
Apa guna kuasa.
Apa guna monarki.
Konon ada kuasa mutlak sana sini.
Dengan samseng teroka tanah pun goyang.
Ka, yang teroka tue orang2 kita juga.
Makanya. Bila dah termakan hasil. Komisen. Dah subahat tahun2. Orang dah marah. Kita dah goyang. Maka buat drama. Sekadar wayang. Dapat simpati dan spin. Jadi la. Dapat tipu orang. Time PRU rakyat undi kita. Kita menang lagi. Buat drama lagi. Sampai mati.

Oke tak?

KAH KAH KAH

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...