Isnin, 24 November 2014

Dalang YG Bawa Masuk Rakyat Bangladesh Beramai2 Didedahkan - Pendapatan 5Juta Setahun.


Tue dia.

Gila kau.

Mohon pihak berkuasa jangan cuba bermain politik. Tolong siasat dakwaan yang dinyatakan. Jangan sikit2 nak kata orang fitnah ek. Oke. Yang aku ingat benda neh pernah masuk tv3 gak. Tapi kronologi dia lain sikit la. Cuma aku rasa perkara neh saling berkait antara satu sama lain. Yang aku ingat sikit2 la berita tue melaporkan ;

- Pekerja asing warga Bangladesh di bawa masuk beramai2 ke Malaysia.

- Pekerja2 tue dijanjikan pekerjaan dan tempat tinggal termasuk permit kerja.

- Mereka membayar sejumlah wang kepada agent ataupun orang persendirian agar dibawa ke Malaysia.

- Apabila tiba di Malaysia, wakil agent ataupun orang persendirian lesap tah ke mana.

- Nak balik semula ke negara asal dah takde duit.

- Maka terpaksa la cari pekerjaan di negara neh.

-Jumlah mereka semakin ramai dari hari ke hari sampaikan tak terkawal dah.

- Persoalannya siapa yang bawa masuk mereka secara beramai2 dan kenapa tiada tindakan tegas dari pihak berkuasa?

- Bila pekerja2 Bangladesh neh kena tipu pun takde apa inisiatif yang bawa pesalah2 ke muka pengadilan.

Bawa pekerja asing masuk ke Malaysia pun merupakan satu pekerjaan gak. Banyak woo dorang dapat dengan jadi agent dan orang tengah. Ada juga yang sengaja menyamar jadi agent untuk dapatkan untung atas angin. Banyak lagi perkara2 yang kita tatau sebenarnya.

Apa yang Zaharin dedahkan ada sikit2 persamaan yang pernah dilaporkan oleh beberapa media arus perdana sebelum2 neh. 

1. Ada dalang yang bernama Ismail.

2. Warganegara Bangladesh tapi taraf PR di Malaysia.

3. Dia ada 3 isteri dan pernah dapat gelaran Datuk Seri

4. Ada hubungan 'rapat' dengan pegawai2 dari KDN. 

5. Dia menjadi orang tengah yang membawa masuk beribu2 orang Bangladesh ke dalam Malaysia. Namun tiada pekerjaan yang ditawarkan.

6. Beribu2 pekerja asing dibawa ke Malaysia meskipun tanpa peluang pekerjaan. Yang boleh dijadikan sumber rezeki bagi agent2 atau dalang2 neh ialah bila tiap2 kali pekerja asing memperbaharui permit2 mereka bagi setiap tahun.

7. Lelaki bernama Ismail neh kurang2 mendapat 5juta setahun dengan menjadi dalang kepada kemasukkan warga Bangladesh beramai2 ke Malaysia.

Fak.

Kita kemain merempat kat sini. Dia plak senang2 rosakkan negara kita dengan bawa orang2 luar secara beramai2 tanpa hala tuju yang betul.

Zaharin dah dedahkan butiran. Nama. Rupa. Bahkan link2 dengan geng2 KDN lagi. Harap2 PDRM boleh jalankan siasatan dengan telus. Ka. Tunggu tawaran suapan juta2? PDRM.. kalau ko tak siasat kes neh hingga ke akar umbinya maaf cakap la. Aku anggap je korang kena rasuah. Nak terasa pun terasa la. Ada aku kesah.

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...