Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 29 November 2014

Mesti Baca - Warga Indonesia Dedahkan Memiliki IC Malaysia !!!

WOW.

Ini bukan dilaporkan oleh paper milik pembangkang di negara neh. Sebaliknya.dilaporkan oleh paper di Indonesia.

Tengok ;



Ini zaman internet beb. Facebook. Blog. Twitter. Wassap.

Apa2 yang dilaporkan oleh akhbar di luar negara, bila2 kita terdedah kepada maklumat tersebut memandangkan rakyat Malaysia bersepah2 ada kat negara2 lain selain dari Malaysia.

Laporan tersebut menyatakan seseorang warganegara Indonesia mendedahkan bahawa dia memiliki kad pengenalan kerakyatan Malaysia.

WOW.

Dua warganegara.

Is that impossible?

Anak perempuan kepada lelaki di atas, berkahwin dengan rakyat Malaysia yang berasal dari Keningau. Ini yang menyebabkan dia berhasil memperolehi kad pengenalan tersebut.

Ini lagi gila. Yang kahwin tue anak dia. Apsal pula si bapak2 dia dapat IC Malaysia? Umur lelaki di atas 61. Dia sering keluar masuk Malaysia bermodalkan ic Malaysia yang dia dapat tue. Keji sangat. Geram aku baca. Jahanam negara aku dibuatnya oleh pegawai2 rasuah dan tak amanah.

Sial ah.

Pakcik tersebut juga mendedahkan selain dari diri dia, beberapa kenalan dia yang lain juga memiliki IC. Apa yang patut kita buat?

Pertama. Sebarkan gambar di atas atau posting neh ikut suka korang dan tag polis secara terbuka.

KITA KENA DESAK POLIS BERTINDAK KE ATAS LAPORAN TERSEBUT. 

Bukan bertindak ke atas laporan akhbar tersebut tapi lelaki yang mengaku dia ada IC Malaysia tadinya tue. Nama. No IC. Alamat. Semua jelas kat situ. Sila la analisa data2 di atas dan segera lakukan sesuatu tindakan. Jika PDRM tak bertindak maka terbuktilah PDRM pun sama subahat dalam melakukan projek IC di Sabah dan Sarawak. Kesian orang Malaysia. Kita kerja penat2. Bayar macam2. Tapi datang plak warga asing yang merampas hak2 kita dengan cara kotor. Babi. Sakit ahti kot baca.

Chow.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...